Gå til innhold

Litt vondt nede på høyre side av magen.... farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd jeg er litt hysterisk.... er mitt 2. svangerskap (10+3) nå... og husker ikke hvordan det var sist....

Har tenkt at det kanskje bare er livmoren som strekker seg.... har ikke hatt noe blødninger eller noe heller, men blir litt bekymra likevel....

Var på ul for 11 dager siden, og alt sto bra til med knøttet.... så jeg håper det går bra videre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neppe noe galt, men er jo egentlig umulig for oss å si. du kan jo ringe legen din å høre hva h*n sier. jeg har hatt kraftige smerter, men disse var heller ikke farlige, så mest sannsynlig er det bare livmoren din som utvider seg.. kan ofte være ubehagelig det!

lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar Malle og lille<3

Godt å bare få høre fra andre at det mest sannsynlig ikke er noe.... blir vel litt overhysterisk av å lese alle de innleggene der det har gått galt....

Lykke til til deg også:)

Skrevet

Jeg har hatt masse kramper i siden av magen både på høyre og venstre side. Men som du sier er det stort sett alltid voksesmerter fordi livmoren strekker seg. Blir du urolig kan du jo ta en tur til jordmor. Det gjorde jeg og fikk bekreftet at det kun var strekksmerter. Det kommer og går her og kan vare i timer for så å være borte i 5 min og komme tilbake igjen. Men har ikke hatt noen blødninger så jordmor sa alt var normalt;) Fik også høre hjertelyden (var i uke 13/14 tror jeg)

Og det viste også ordinær UI, den lille var hyperaktiv, overalt og ingenting var galt. Stol på magefølelsen din. Har hørt at dersom man blør eller det tar gripetak i ryggen din er det viktig å ta en tur til legen. Ellers er det vanvittig varierende med disse strekksmertene. Har venninder som ikke har kjent de i det hele tatt,.Men her er de hele tiden. Nesten som menskramper på siden av magen (og noen ganger stråler det ned mellom beina der hvor muskelene er festet eller noe iflg min fysio).

jeg er også av typen som bekymret meg litt for dette men nå har jeg innfunnet meg med at det er her for å bli.. Så.. viktigste er at du selv lytter til kroppen din og ikke overbekymrer deg. DA finnes det leger som kan sjekke ut det hele;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...