FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Helt over er den vel ikke før de er et par år, men den blir betydelig redusert etter 4mnd, og etter 6 mnd er den nesten borte.
Leola Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Vet om ei som døde i forsinket krybbedød i en alder av 27 år *sjokket* Men den store risken går vel over ved 1 års alder selv om det fortsatt er mulig etter det.
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 HERREGUD Leola! Forsinket krybbedød? Hva f--- er det å si??? Skal man liksom gå rundt å være redd for krybbedød til barna sine frem til de er over 30 da eller??? Mye av grunnen til krybbedød HI er pga hysterikse mødre som pakker ungene sine inn med tepper og klær når de skal sove, men også er det noen babyer som bare sovner inn. Jeg mener også at den store faren (selvom den ikke er stor i det hele tatt) er over etter 3-4mnd. Etter det så tror jeg dødsfall i søvne skyldes nedpakking i for mye "dill" fordi mor er redd for at nurket fryser... Det var min harde mening!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 De største faren for krybbedød er når babyen er mellom 2 uker og 4 mnd, etter 6 mnd er faren nesten ikke-eksisterende og etter 1 år ekstremt sjeldent, men hun over her har rett, det går faktisk an å dø i "krybbedød" til man er mye eldre enn det også. Hva man velger å gå rundt å være redd for må en jo nesten vurdere selv, jeg for min del har ikke orket å bruke energi på å bekymre meg noe særlig for krybbedød når mine var under 6 mnd heller, bare tatt alle forholdsreglene vi kan og mer kunne vi jo ikke gjøre heller. Og Goldenticket har rett i at overopphetning er noe som øker risikoen for krybbedød, så man kan med fordel se litt på hvor mye man har på babyen om natten.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Uæææh! Hehe... Det var litt hard mening, ja, men jeg kan heller ikke skjønne dette med forsinket krybbedød... Det har jeg da aldri hørt om! Litt enig med Goldenticket at overoppheting på natta kan være en faktor... Men så vidt jeg vet er det ikke helt klart enda hva som i grunne forårsaker krybbedød? (Har ikke lest så mye om det etter at lillegutt ble født, da tror jeg nesten jeg hadde blitt hysterisk redd...) Mener å ha fått med meg iallfall at ved 4 mnd alder avtar risikoen mye... Men når den er over vet jeg ikke... Blir vel litt sånn at når det er et dødsfall hos barn man ikke kan forklare blir det bare registrert som krybbedød?
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Ja det stemmer. Vet om et tilfelle for et lite år siden om en 12 år gammel gutt som sovnet inn en natt uten noen forklarlig grunn, så det kan skje, men det er jo ekstremt sjeldent da når de er så store!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Okey, jeg trodde det ikke kaltes for "krybbedød" da de døde helt uforklarlig over ett år jeg nemlig. Men jeg er ikke noe stabeis så jeg "legger meg flat" hehe Har nemlig aldri hørt om noe slikt. Sorry Leona, ikke meningen å virke bitch mot deg, var mere den måten å kalle et dødsfall som 27 åring for krybbedød...
Leola Skrevet 29. desember 2007 #9 Skrevet 29. desember 2007 heh .. det går bra! ikke jeg som anga dødsårsak. Men hun sovna bare inn uten noen som helst slags grunn, fant ikke noe galt med henne. og dødsårsaken legen ga foreldrene var forsinket krybbedød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå