Gå til innhold

Hm, lurer på om mini "sier" mamma jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han er lei av å ligge på gulvet, jeg går forbi, han ser meg eller lignende så "sier" han "mammam!" et par ganger og strekker armen opp mot meg. Han sier ikke dette når det er pappaen han ser eller brødrene, kun meg. Var flere som kommenterte dette i julen, men jeg lo det vekk, han er jo så liten at det virker rart at han skal bruke ordet bevisst, men nå begynner jeg seriøst å lure selv, er blitt så tydelig liksom. Som i går ettermiddag satt han på pappaen sin arm og bablet, så kom jeg bort og han avbrøt bablingen sin med et "mammam!" og smilte mens han strakk seg ut til meg. Andre som har opplevd lignende med en 6,5 mnd gammel baby? Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke umulig..kanskje han øver vettu..hehe..

men min ene jente begynnte med å si det når hun var 7mnd (!!)..ganske tidlig...hun roper ikke på meg,men bare sier mama mama mama....!!

Skrevet

Lillebop sa det første gang når hun var nesten 5mnd. Ja, det høres helt sykt ut, og hun gjorde det bare to ganger, men det var veldig tydelig og hun satt i bæresele hos pappaen sin den ene gangen og hadde gått litt rundt uten meg, så kom de tilbake til meg og da sa hun mama. Den andre gangen satt hun i vippestolen og rakk armene opp og sa mama da jeg kom for å hente henne.

Nå er hun 7mnd og har sagt det igjen noen ganger den siste uka, hun ser alltid direkte på meg når hun sier det, men jeg begynner å mistenke at det betyr "mat" for hun river også i genseren min og sier ma-ma-ma når hun er sulten, men at hun har sagt mama et par ganger direkte til meg er helt sikkert. Hun har også sagt baba til pappaen sin en gang, og hun ser alltid etter ham når jeg sier "hvor er pappa" og etter meg når han sier tilsvarende.

Æsj, dette ble sånn skryte av bopen innlegg som jeg egentlig får litt fnatt av, men hun er veldig flink se:) hehe...

Skrevet

Hehe... derfor de sier mamma altså, de prøver egentlig å si mat! ;-) Jeg skjønner ikke helt hvorfor slike innlegg skal være skrytete, man forteller jo bare hvordan ting er og noen babyer vil alltid være tidligere enn andre, slik er det bare. Kan jo ikke bli slik at de som har tidlige babyer aldri kan si/skrive når sine babyer begynte med ting fordi da skryter de, mens andre med mer normale eller trege babyer de skryter ikke når de forteller det samme fordi det er mer normalt? Blir liksom litt rart, er jo ikke akkurat vi foreldre som styrer dette heller da, hehe... Kanskje det er mulig at små babyer bruker lydene sine bevisst da, det høres jo slik ut hos dere også :-)

Skrevet

Tuva sier mamma litt meir ubevisst.

Då ho var tre mnd så sa eg hallo til ho og ho aaaoooo tilbake, eg stolt som ein hane valgte å definere det som at ho sa hallo =)

Så øvde eg på mamma, men det tok tid gitt. No er ho 6,5mnd og seier mamamamamam mama mmama heile tida. Eg velger å tru at det er meg ho meiner, men i forhold til ungen din som i tillegg strekker armene mot deg, så er nok dette her meir ubevisst og utilsikta.

Skrevet

Didrik begynte å si papp papp til pappaen sin da han var rundt 5 mnd. Sier det fortsatt, men nekter å si mamma ja hehe

Skrevet

Veldig koselig å høre at de kommer med lyder som ligner iallefall. :0) I natt gråt snuppa veldig sårt og hun sa mommæ... Hehe..jeg tolket det som at hun ville ha mamman sin.. :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...