Gjest Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Har aldri slitt med halsbrann (utenom når jeg var gravid) men nå har jeg plutselig fått det. begynte med et akutt anfall av ekstrem halsbrann og masse sure oppstøt, fikk streng beskjed fra dib-damene om å ringe lekevakten siden det kom så plutselig og ekstremt. Gikk fort over. etter det fikk jeg først halsbrann noen ganger, og nå siste uken har jeg hatt det hver kveld. Har ikke forandret kostholdet på noen måte. Var innlagt på sykehus i februar med mistanke om gallestein og magesår, hvis det kan ha noe å si. Fant ikke grunnen da ultralyden av gallesteinen ble uklar og de ikke ville ta så mange tester siden jeg var gravid... Noen som vet hva det kan være?
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Mente legevakt og ikke lekevakt=) og var innlagt i april og ikke februar... hehe=)
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Nei!! Men det var en som påstod (eller foreslo) at jeg hadde gallestein... Eller var det galleblære et eller annet, idag!! Og jeg lurer på hva det egentlig er...? Hun var så overbevist!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Gallestein er en forsteining av gallesyren (sånn syre som man har i galleblæren. husker ikke hva den gjør). denne syren krystalliserer seg altså og gir smerter. Symptomene er brennende smerte i mellomgulvet/under høyre ribbeinsbue. Smertene starter ofte i ryggen og forplanter seg videre i magen. Sure oppstøt og halsbrann er også tegn på dette. Man kan få feber og får ofte nedsatt allmenntilstand. smertene er vondere enn å føde. (det er helt sant). Man må innlegges på sykehus og diagnosen stilles vha ultralyd. ofte passerer steinen gjennom urinrøret og kommer ut, men noen ganger må man opereres eller få noe medisiner eller noe greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå