Gå til innhold

Visst jeg flytter sammen med typen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil jeg da få noe som helst form får støtte?

Jeg er student og han jobber ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVIS jeg flytter sammen med...

 

Og dersom han ikke er bf vil du beholde OS en periode dersom du mottar det.

Studielån blir som det er.

Skrevet

Du beholder OS i inntil ett år etter du flytter inn sammen med han.

Alt sammen er likt inntil ett år etterpå.

 

MEN, dersom du gifter deg eller dere får barn, mister du den. Er ikke sikker på om det gjelder fra du blir gravid eller til barnet er ute.

Skrevet

Det er barnefar ja . Har ikke noe gjennom lånekassen .. Har

jeg krav på noe derfra om vi bor sammen ? Og nav ?

Skrevet

Får jeg det når det er barnefar da ?

Skrevet

får du ikke lån og stipend?

eneste mulighet du da har for å få penger (utenom barnetrygd og evt kontantstøtte) er å slutte studier og gå over på arbeidsledighetstrygd eller sosialstønad. eller få deg en jobb. eller fortsette skole og jobbe på si.

Skrevet

Eh...

Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet er jeg da.

Men dersom du ikke bor sammen med BF nå og er ferdig med permisjonstiden din kan du få os, noe du mister når dere flytter sammen.

Du "får" ingenting av lånekassen, det er de samme stønader som alle adre studenter får + lånet. Jo, og forsørgerstipend...

 

 

Skrevet

Anbefaler å snakke med studentmamman og erlend.

Hun har vært gjennom det samme.

 

Jeg er ikke sikker på dette når det er barnefar.

Iallefall kan dere ikke ha felles økonomi.

 

 

Skrevet

Må bare si at hun beholdte OS.

 

Hun er den eneste her jeg vet som har beholdt.

Skrevet

Jeg har ikke hatt perm. Så jeg deler opp dette året utover 2 år ..

Lillegutt er snart 8 mnd ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...