Gå til innhold

Alkohol i melken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute i går for første gang etter fødselen, og hadde da ikke drukket på over ett år.

Sønnen min er akkurat en måned gammel, og var hjemme med pappen sin med masse melk jeg hadde pumpet ut.

Ble litt fullere enn jeg hadde tenkt til, så ting be litt vanskeligere dagen derpå! Pumpet meg og kastet melken etter jeg kom hjem (tre-tiden), men skulle gjøre dette om morgenen også.

Men morgenen kom, brystene var sprengt, men jeg fikk ingenting ut da jeg pumpet! Jeg var skikkelig dårlig og svimmel, så det endte med at jeg ga opp og sovnet på sofaen... Kl. 17 dagen derpå (15 timer etter jeg sluttet å drikke) ammet jeg gutten vår igjen. Vi var tom for melk på flasker, så jeg var nødt.

Det jeg lurer på er om den melken da inneholdt noe promille, ettersom jeg ikke fikk pumpet ut noe om morgenen, eller om promillen forsvinner ut av melken selv om jeg ikke pumper den ut...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å pumpe ut melken, promillen er ute av melken når den er ute av kroppen din... Jeg ammet min jente etter 9 timer, jeg...men hadde ikke drukket all verdens alkohol da...

Skrevet

Takk for svar :-)

Håper virkelig alkoholen var ute da... ventet jo så lenge som mulig. Drakk en del drinker og et par shots :-(

Blir ihvertfall ingen drikke på nyttårsaften, kjipt med brystspreng og være for fyllesyk til å pumpe... grøss... nå har jeg lært! Ganske vondt også, harde bryster som lekker overalt :-(

Skrevet

Jeg tar meg gjerne et glass vin om kvelden mellom to amminger. Vet jo at det går minimum tre timer mellom. Dessuten etter kveldstell npr jeg ikke ammer før seks timer senere. Tror ikke du behøver å være så bekymret. Så lenge du ikke har promille har ikke melken det heller. Ser at mange er helt avholds, men det ser jeg ingen grunn til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...