Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 2 uker til termin og jeg gleder/gruer meg til fødselen. Blir godt å få det gjort! Men er nervøs fordi jeg synest legen min har informert så lite om hvordan en fødsel starter. Har lest den fødselsboken fra Sandvik, men likevel får jeg helt panikk. Noen flergangsfødende som vil dele sin historie?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Heia:=) jeg fikk kynnere 19.30 på kvelden.Jeg var i tvil om at noe var i gang siden jeg hadde hatt så mye kynnere tidligere+dem var ikke sterkere enn normalt. Jeg venta hjemme mens jeg så tv i ca 3 timer før jeg dro til mamma for hun skulle bli med meg. Da jeg kom til henne var jeg heller ikke bombe sikker på noe som helst.Vi var hos henne 2 timer før vi dro opp på sykehuset...i bilen var jeg forsatt ikke sikker men var tross alt godt på overtid så.. Da jeg ble undersøkt ble jeg sikrere pga det begynte å gjøre veldig vondt. Jeg hadde kun 1-2 cm åpning å fikk valget om å reise hjem men det takket jeg fint nei til:=) Dem satte et klyster på meg og deretter ble jeg innlagt.4 timer senere hadde jeg hele 9 cm åpning Det kan være litt vanskelig å vite...hadde selv et par bomturer:=(
Ladybug~N&E Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 hadde du gått til jordmor hadde du fått mer informasjon;) og fødselsforberedende kurs/samtale. eller har du kanskje gjort det? vi hadde ammeprat, kostholdveiledning, pratet om svangerskap generelt og fødsel. jeg fikk masse god info og følte meg godt forberedt til fødselen. så godt det lot seg gjøre ihvertfall! allmennleger har generelt lite peiling på svangerskapsomsorg!! dessuten har de mindre tid til deg. bare blodtrykket og urinen er fin så mener de alt er tipptopp og resten må du finne ut av selv! les fødselshistoriene på min fødselshistorie forumet. de forteller som regel hvordan hele greia startet;) les gjerne min, jeg hadde en fantastisk fødsel synes jeg selv og gjør det gjerne igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå