SuperMoM <3 Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Er 14+2 i dag.. Kjente liv såvidt i uke 10 og noen fååå ganger etter det og i dag så startet det for fullt.Har vært aktivitet opp til flere ganger i løpet av dagen! Og av alle ting.. Så hadde jeg aldri forventet å se bevegelsene utenpå magen!Det var ikke kun jeg som såg det.Mine foreldre,min mann og en veninne av mamma såg det også.De ble også helt forundret!! Jeg er totalt sikker på at hun legen som tok ultralyd av meg (i uke 8+1) tok feil av terminen!! (var 18,6 i uke 8+1.. var da jeg fikk vite når tid jeg hadde termin. hadde ikke fått igjen mens etter ma så visste ikke termin) Er det mulig at legen kan ha tatt feil eller? For vi såg virkelig småen som bevegde seg.Veldig småe rykk:)
SuperMoM <3 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 28. desember 2007 Hmm.. litt sent å lage sånn debatt tydeligvis:p
Vickikva Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Leger og jordmor kan ta feil de og.. Når mamma skulle ha min lillebror så sa de henne at hvis hun gikk ut i 1-2 uken av mars gikk hun på overtid, men det mente hun selv var feil og satte sin egen termin til 26. januar. Hun fikk min lillebror 25. januar og han var helt etter de mål han skulle være så han ble ikke født for tidlig... Så feil kan man ta!
SuperMoM <3 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 Såpass ja? Snakk om å ta feil da!Hehe.. Jeg vet ikke hvor langt jeg kan være på vei pga manglende mens som sagt,men jeg vet såpass at jeg må være lengre på vei siden man kunne se det på utsiden. Dette får jeg jo mest sannsynlig svar på på ultralyd 24.januar,men om de sier at jeg er så langt på vei så skjønner jeg ingenting:/ da får jeg bare stole på min egen mage følelse:p
Beama Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 fullt mulig att jordmødrene kan ta feil. Men man merker også liv mye tidligere når man har vært gravid før. Jeg kjente masse liv fra uke 12 (uke 11 etter ordinær ul) og i uke 16 ( uke 15 ifølge ordinær ul) kunne jeg både se og kjenne sparkene gjennom magen. Så ikke sikkert att terminen er så veldig feil;)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Det er fullt mulig at de kan ta feil!! Mamma hadde termin med brodern 17 februar, den 2 januar (6 uker før termin) ble han født, 3640 gram og 51 cm lang! Han hadde jo kommet til ¨å vært over 5 kg og ukjent lengde om han skulle ha kommet til termin!!
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 +/- 14 dagers feilmargin sa legen til meg:)
mamma`n til nurk Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Mener du at fosteret var 18,6 cm i uke 8+1?? Jeg tok første ul 8+0 og hun var 1,72 cm lang, og helt etter skjema....
Athina' Skrevet 29. desember 2007 #9 Skrevet 29. desember 2007 Når jeg var 9+2 var babyen var 19,3 mm, og dette stemmer med ord ul terminen og den jeg visste jeg kom til å få. Jeg kjente liv fra 11+noe, så det ser ut som du ikke har fått så ille termin da. Går i allefall ikke ann at lege på ul har tatt så grundig feil som du tror for babyene vokser i full fart på den tiden og en uke betyr stor forskjell i str. Jeg har blitt fulgt opp nøye fra tidlig av så jeg har sett utviklingen og strørrelsen på hottentott :-) Men uansett er det jo den terminen du får på ord.ul som teller og blir du satt frem er jo det flott det, for da får du vesentlig kortere svangerskap :-)
Athina' Skrevet 29. desember 2007 #10 Skrevet 29. desember 2007 Bare for å legge til dette: når jeg var 11+5, var babyen var 4,2 cm. Så på 2 uker hadde han fordoblet seg i strørrelse.
SuperMoM <3 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2007 4,2cm.. Når jeg var 12+0 så var mini litt over 6 cm fra hodet til rumpa.. derfor mener min gynekolog at jeg er lengre på vei,men han vil ikke krangle med legene.. Hehe Nei,vi får jo se.Bare så rart å se det utenpå så tidlig.. ikke tydelige spark sånn som senere,men vi såg at det ikke var mine hjerteslag på magen,men småen som bevegde på seg.merkelig.. mamma satt bare og lo og skjønte ingenting .hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå