SuperMoM <3 Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Er 14+2 i dag.. Kjente liv såvidt i uke 10 og noen fååå ganger etter det og i dag så startet det for fullt.Har vært aktivitet opp til flere ganger i løpet av dagen! Og av alle ting.. Så hadde jeg aldri forventet å se bevegelsene utenpå magen!Det var ikke kun jeg som såg det.Mine foreldre,min mann og en veninne av mamma såg det også.De ble også helt forundret!! Jeg er totalt sikker på at hun legen som tok ultralyd av meg (i uke 8+1) tok feil av terminen!! (var 18,6 i uke 8+1.. var da jeg fikk vite når tid jeg hadde termin. hadde ikke fått igjen mens etter ma så visste ikke termin) Er det mulig at legen kan ha tatt feil eller? For vi såg virkelig småen som bevegde seg.Veldig småe rykk:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 hum...merkelig...ikke godt og si,men at du ser det uten på magen i uke 14 er jo veeeeeldig tidlig,di fleste har jo ikke kjent liv engang da... det kan jo bare ha vert en leamus eller noe sant...visst ikke s¨å er jeg temmelig sikker på at du må vere minst 18-19 uker... jeg kjennte ingenting uten på magen før i uke 20 og spark såg vi i uke 21/22. synst det var veldig tidlig og kjenne liv i uke 10 og jeg da men... så kan jo hende du er lengre på vei en antatt
snart mor til 3 Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 det å kjenne liv så tidlig er greit nok...å føle skikkelige spark da vil nok ikke være vanlig ihvertfall..og å se de utvendig så tidlig???skeptisk.. tror jeg ville tatt en telefon til legen da å spurt om muligheten for en til ultralyd... men alt er jo mulig vet du...men jeg vil jo tro du kan være lenger på vei da selv om at legen ikke burde kunne gjøre en så stor skivebom...
Dubros Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Jeg både så og kjente spark (eller dult som jeg kalte det da) i uke 16 + 1...Jeg er veldig slank og lite polstring rundt magen, noe jeg tror gjorde at jeg kjente det såpass tidlig.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 jeg ville absolutt bedt om en ultralyd til for dette virker helt merkelig. Som flere sier her er spark og bevegelser utenpå stort sett fra kanskje uke 15/16??? Når man ser det utenpå magen alt hadde jeg iallefall blitt skeptisk;) Lykke til Spennende å se om de har rett eller ikke da ang termin? De pleier jo ¨å være ganske flinke men kan vel gjøre feil som alle andre ville jeg tro? Hva sier lege/jordmor om liv så tidlig? min lege lyttet ikke engang etter fosterlyd i uke 13 og du kjente da alt liv og så det nesten utenpå? Men må jo være godt å kjenne så mye liv allerede da;)
Januarbaby2014 Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Sist jeg var gravid så kunne jeg se bevegelsene i uke 14!
maria isabell Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 du er nok lenger på vei,eller at kan det muligens være luft?
SuperMoM <3 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2007 Jeg kunne se liv utenpå magen i uke 19-20 første gangen jeg gikk gravid og kjente det fra uke 15. Og det var nok ikke lemus:p Litt rart å ha det så mange ganger i går + i dag. Vet jeg kjenner liv på innsiden,men synes bare det er så merkelig å se det på utsiden.Var veldig lite,ikke sånne kjempe spark.Var som om at hele kroppen drev å turna der inne:p hehe.. Uansett.. På ultralyd 8+1 så var det størrelsen på fosteret som gjorde at hun trodde det.Allerede da såg vi at småen bevegde på seg.. (litt tidlig?) Så var jeg på ultralyd uke 12 (privat) og han målte da over 6 cm fra hode til rumpa.. han mente jeg var lengre på vei,men ville ikke krangle med legene om det. Har ikke vært hos jordmor ennå.Skal til henne 10. januar og ultralyden 24.januar.. Fosterlyden (med første) hørte vi allerede i uke 9-10 med min første... (han var forresten en veldig stor gutt) Jeg vet at ingenting er umulig og at det er forskjellig fra person til person,men det er fryktelig rart!! h*n ligger på venstre side:p har kjent mye liv i dag også! helt utrolig. Skal prate om dette med min jordmor,men hun virker jo så sur!Påsto at det er umulig å høre hjerte om man er under 15 uker.. tsss.. Vi får jo bare se den 24.januar:) Kan ikke bli skyvd frem en måned iallfall,for da var jeg gravid da også.. (ma)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå