Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Er utmeldt av statskirken, er ikke spesiellt begeistret av tanken å døpe et barn inn i en tro den ikke kan ta stilling til selv. Mener "barnet" selv kan få bestemme i voksen alder og respekterer selvfølgelig hvilke som helst valg. Sambo er uenig og "skal" døpe. Svarene når jeg spør hvorfor så er det "tradisjon" som dukker opp. Føler ikke dette er rett grunnlag for dåp og prøver å forklare at an bør gjøre det av riktige grunner. Hadde hun vært personlig kristen så ok, men ingen av oss tror og hele greia er unødvendig. Noen som har noen gode omvendingsråd?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Si at dere da kan møtes på halveien og ha navnefest. Er helt enig at man er for ung til å melde seg inn i et trossamfunn når man er baby. Bedre å gjøre dette når man er voksen, da det er et bevisst valg. Du kan jo også si til mannen din at siden dere er så uenige så kan dere la barnet få velge selv hva det vil være medlem av- dermed så må man vente til barnet er voksen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå