Gå til innhold

dere flergangsfødende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge før fødsel festet hode seg på nr 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Festet seg ikke..... Fødte 2-3 dager før termin.

Skrevet

Vel, det spørs det. I uke 38 var hodet festet - jeg venter nr. 2. Legen sa imidlertid da at det godt kunne "poppe opp" igjen og det var jammen hva som hendte. Jeg var på kontroll i går (uke 39) og da var hodet plutselig bevegelig igjen. Skal til ny kontroll tirsdag hos jordmor, så det blir spennede å se om hun har festet seg igjen.

Skrevet

Det er ikke så ofte hodet fester seg med nr 2,3 osv. Spurte jordmor om dette, og hun sa at pga man har født før så er det som regel bedre plass i bekkenbunnen, og derfor er det ikke så trangt at hodet blir tvunget til å feste seg, slik det er med nr 1. Derfor festes som regel ikke hodet før man er kommet godt igang med fødselen, og det er også derfor man bør holde seg i ro dersom vannet går og man er andregangs osv.

Skrevet

Hei

Vi fikk en hyggelig melding på sykehuset igår, jeg er 3.gangsfødende og hodet er festet 18 dager før termin. Legen sa at dette kan være tegn på nærstående fødsel. Har masser av kynnere, men ikke noe slim eller ekstra utflod. Med nr 1 og 2 festet hodet seg mange uker før fødsel. Legen var veldig fornøyd med festet hode og sa at vi ikke trenger å ringe etter ambulanse hvis vannet går.

Skrevet

Hodet ble ikke "ordentlig" festet annet enn første gangen jeg fødte, men ved fødsel nummer to og tre lå barna såpass langt nede i bekkenet at jordmor ikke var bekymret for vannavgang. Så du kan si at hodet var "nesten" festet ved fødsel nummer to for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...