Gå til innhold

Møkkalege!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært en tur på legevakta,fikk konstatert bihulebetennelse...

Alle som har hatt det,vet hvor vondt og slitsomt det er..

Javel,kanskje jeg skulle få noe for det da.. Nei,det kan jeg ikke.. Fordi jeg er gravid! HALLO!! Er det ingen former for antibiotika en gravid kan ta? Han sender meg hjem,ber meg ta nesespray og ta tiden til hjelp..

Samtidig klager han og syter over at han har jobbet siden 8 i morges, og hvor "vanskelig" jeg er som er gravid.. Ikke ville han høre hva jeg hadde og si heller.. Så nå skal vi kanskje dra til legevakta i nabokommunen.. Jeg har jo ikke sovet på noen døgn nå, pga bihulene... Huff! Godt å få det ut! MØKKALEGE! Kunne ønske virkelig at det gikk an å klage!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere penicillin/antibiotikum man kan ta som gravid. Men dersom du har paracet, kan du ta det og nesespray frem til mandag, og ringe fastlegen din da..

Skrevet

Uff da har selv slitt mye med bihulene.... er helt jævlig... ta paraceth i hvertfall. Tar lang tid å bli kvitt uten antibiotika... jeg gikk 6mnd. på, av..

Skyll med vann med litt salt i. Det finnes noen slimoppløsende brusetabl. de burde jo gravide kunne ta, de er reseptbelagte.

Nei gå til en annen lege, han hørtes ikke helt bra ut!! Du må jo få antibiotika

Skrevet

Stakkars. Det er virkelig vondt med bihulebet, så jeg forstår deg godt.

Legen min sa, at jeg kunne få en mild form for penicillin når jeg hadde det, men valgte å prøve saltvannspyling med horn først, og det hjalp.

Dersom du ikke har et slikt horn hjemme nå, så kan du koke opp 1/2 liter vann, og en t-skjed salt, og kjøle det ned. Ta over litt på et t fat, eller i et eggeglass, så kjøler det seg ned fortere.

Sug det godt inn i nesa, opp til flere ganger i timen, og snyt foriktig innimellom.

Håper det kan hjelpe for deg også.

Lykke til, og god bedring.

Skrevet

Tusen takk for trøstenden ord og gode råd.. Vanlig saltvannsspray har ingen funksjon på meg,men skal dra å kjøpe sånn horn i morra! Kanskje det hjelper litt.. Så nå er det kalde kluter på panna, ligge med hodet høyt og forberede seg på nok en natt uten søvn..

Skrevet

For all del kjøp horn! Det virker helt vidunderlig!!!

Er selv i ferd med å bli frisk nå etter tre uker med bihulebetennelse. Jeg fikk antibiotika da, men den virket ikke, så da var jeg jo like langt.

Legen nevnte faktisk at det nye nå var å ikke behandle bihulebetennelse... uff uff sier jeg om det stemmer.

Er smertene alt for fæle ligg med hodet høyt og ta en PF før du legger deg om du har!

Viktig å slappe av og sove og!

God bedring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...