Gå til innhold

Fenikkelte til baby? (samme som flaskemelk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - er det noen som har erfaring med å gi fenikkelte mot luft i magen til liten baby (11 dager) ? Er han for liten til å få dette? Viss ikke, hvordan gi han og hvor mye? Han får lite morsmelk, så vet ikke om det hjelper å gi gjennom meg liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan koke litt te og avkjøle og gi med t-skje. Et par t-skjer er nok, vil jeg tro. Legg t-skjen på underleppa så lepjer han det i seg, eller tøm det liksom inn i munnen på han. Mulig en kan blande det inn i melka også.

Mot luft i magen er det veldig viktig med den rapingen. Har et barn på 5 uker og hun har hatt mer luftplager når hun har fått mye flaske. Ikke like mye luftplager når hun for det meste får pupp. Har gitt amme-te til henne og har drukket det selv, men vet ikke hvor mye det hjelper. (Det er fenikkel i denne teen.)

Skrevet

Du kan også kjøpe 2,5 ml sprøyter på apoteket og gi i disse. Jeg gav en sprøyte før hvert måltid, har hjulpet veldig. Har brukt det helt til nå nesten, nå er han 7 mnd.

Men dessverre er mme mye hardere mot magen, så man må nok uansett regne med ekstra magesmerter med mme...

Skrevet

Hei!

Vi gav fenikkel-te til våre tvillinger da de lå på nyfødtintensiven. Fikk anbefalt det der. Det hjalp oss veldig. Bruker det fortsatt hvis de har mye luftplager. Gir det med sprøyter (2,5ml). Kok opp litt vann i en kjele. Tilsett fenikkel-te ( 1ts). La det koke i 2-5 min og trekke i noen min. Gi det lunkent til barnet. Det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...