Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Jeg vet det er mange sove-om-natten-tråder... Men jeg kunne tenke meg å få deres beste tips for å få barnet til å sove om natten. Det tar på å få sove bare 1-2 timer pr. natt... Hun er fem måneder, var flink før. Nå vil hun ha mat omtrent hele tiden. Ahhh, slitsomt:-)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Kanskje hun har behov for mere mat på dagtid, f.eks. prøve grøt på kvelden kanskje? Men start med kun et par ts på formiddagen for å se hvordan magen hennes reagerer slik at hun ikke får vondt i magen om natta og blir enda mer urolig. Dersom hun ikke reagerer kan du jo begynne å gi grøten på kvelden, øke gradvis opp. Maten om natta kan jo også være en slags uvane, eller at hun våkner av andre grunner enn mat..
mam71 Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Har akkurat samme problemet her. Jeg har også en 5 1/2 mnd gammel jente. Jeg ammer og legger henne i halv 9-9 tiden, og hun sovner med en gang. Bruker kun smokk når hun skal sovne. Før har hun sovet til 04.00 tiden og da har jeg ammet henne, og noen ganger har jeg bare gitt smokken og hun har sovet til 7. Nå har ho begynt å våkne i halv 11 tiden, og ligger og skriker til vi gir smokken. Denne mister hun igjen før vi har nådd døra. Det blir ganske mange turer opp på soverommet i løpet av kvelden. Gir som regel opp og ammer henne, da sovner hun. Synes at dette er litt unødvendig på en så stor unge. Etter dette våkner hun som regel 2-3 tiden om natta. Da er det samme sjauen igjen. Prøver først å gi smokk i ca. 1/2 time, men det ender som regel me at jeg må gi henne da og, og når jeg da legger henne igjen fortsetter hun bare og grine og det er på an igjen med smokken. Holder på ganske lenge med dette. Hun sovner til slutt, eller jeg tar henne opp i sengen, da er hun fornøyd. Har ikke noe ønske om at dette skal bli noen vane! Håper at dette er noen som går over, for det er ganske slitsomt i lengden. Hun får forresten grøt om kvelden, håpet at det skulle hjelpe på nettene, men det har ikke vært den store forandringen. Hun er kjempesnill om dagen. Bare smiler og ler. Pleier å sove en lang kvil ute kl. 12.00. og sover til 15-16.00. Sover ikke mer før hun legger seg halv ni. Håper noen har noen gode råd!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Jeg er enig med Sunny over her... Spørs om ikke det er mer mat om dagen som skal til... Til mam71: virker veldig som om jenta di er sulten siden smokken ikke hjelper og at hun sovner igjen når hun har fått mat... Jeg er jo ingen ekspert, men bare synes det virker sånn:) Er også mulig å ta en tlf til helsesøster f.eks og spørre om råd der...
mam71 Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Svar til "mamma'n til emil". Tror ikke jenta mi lider av matmangel. Var hos helsesøster 18/12 da var hun 5 mnd, da veide hun 7700 g. Jeg har fullammet henne. Har kun begynt med litt grøt om kvelden den siste mnd. Tror kanske heller det er tenner. Har 2 barn fra før og dei fikk sine tenner da dei var 5 mnd. Har ikke sett noen enda, men dei er kanskje på vei. Jenta mi bruker ikke smokk på dagen. Det er kun når hun skal sove at hun tar den. Men hun spytter den ofte rett ut igjen også. Det hjalp litt med smokken tidligere, men ikke nå. Tror nok også det er kosen hun er ute etter!! Får håpe det snur snart!
*Mustang Sally* Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Er nok ikke mat som er tingen, men nærhet. Har du prøvd samsoving? Det er det mest naturlige og barnet har lett tilgang til mat, sutting og du kan sove:) http://toogto.com/forum/ www.barnvedhjertet.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå