Gå til innhold

Noen som har hatt virus på balansenerven??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en som har hatt det. Lille juleaften ble jeg grusomt dårlig, jeg var forferdelig svimmel og føltes ut som jeg var kjempefull, sånn som når senga snurrer liksom. Dette var på ettermiddagen etter jeg hadde hvilt litt.

Igår på dagen følte jeg meg likedann, men ikke så ille.

Nå har det kommet igjen, men værre enn igår.. Kvalm også, men tror det er bivirkninger av p-ringen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp. Skulle til utredning, men ble bedre så jeg avbestilte timen.

Var ekstremt kvalm og svimmel, måtte stoppe opp ute på gaten og sette meg ned. Hadde det slik ca 1 mnd.

Skrevet

Han jeg kjenner fikk antibiotika tror jeg. Var dårlig i tre måneder!! Hjelper det å gå til legen tidlig, eller skal jeg bare vente og se om det går over?? Har "press" og vondt i tinningene også, spesielt høyre. Og ekstremt med hjertebank de siste fire dagene, men det regner jeg med er stress...

Skrevet

Antibiotika hjelper ikke på virus. De finnes ingen medisin mot det, men man kan få kvalmestillende etc. Er sikkert greit å gå til lege for utbedring. Jeg skulle til CT men siden det gikk over etter 1 mnd avbestilte jeg. jeg fikk ikke time før på 2-3 mnd. Ventelister vettu.

Det siste er nok stress vil jeg tro. Jeg hadde angst samtidig som det viruset, så jeg hadde også en del hjertebank, panikkanfall osv.

Skrevet

Vet bare at han fikk medisiner, og regnet med det var antibiotika. Men trenger man utredning da?? Når det "bare" er virus, og vil gå over av seg selv?

Skrevet

Kjære deg. jeg også følte det slik. men det var ikke virus på balansenerven Men akuratt sånn som du beskriver det følte jeg da jeg møte veggen, og sleit meg fullstendig ut i 2003.

Føler du deg utslitt?

Gråter du mye?

Har du angst? (hjertebank, press i brystet, følelse av at du dør snart)

Skrevet

Jeg har akkurat gått fra mannen min, hatt sosial angst før, men føler det er så og si helt borte nå.

Derimot har jeg vanvittig hjertebank, smerter i brystet, og ja, jeg er livredd for å dø, og er nesten redd det er noe galt med meg. (Flere kuler i brystet, det presset i tinningene og slik..).

Jeg føler meg ikke spesielt sliten, og føler også at jeg har det veldig bra nå mot jeg hadde det, selv om jeg har en klin kokos eksmann som nekter å forstå det jeg har valgt.. Hva kan jeg gjøre for å ikke møte veggen da, om det er det jeg er på vei til å gjøre?? Bf kan ikke ha barnet flere dager i strekk, og ikke vil jeg sette henne bort til barnevakt heller, føler jeg ser henne altfor lite allerede..

Fikk faktisk hjertebank nå når jeg skrev dette!?? Er det angst??

Skrevet

Du må selvsagt ikke det. Men er greit for å utelukke andre ting. Husk at disse symptomene også kan være symptomer på angst og også jernmangel/lavt blodtrykk. Ta deg en tur til lege så får de sjekket hva det er!

Lykke til =)

Og foresten, tåler du hormonpreparater? De kan også gi slike syptomer. Spesiellt p-piller.

Skrevet

Jeg kan jo ikke sitte her si hva der, for jeg er ikke lege.

Men det jeg vil ha frem er at kroppen din kansje prøver å gi beskjed om at det har vært litt mye i det siste. Kroppen setter seg liksom på bakbeina for å breemse ned litt og lade opp igjen.

Jeg syns du skal gå til lege og få tatt de nødvedige prøver for å evt. utelukke andre ting.

Samtidig er det viktig at du ikke sitter alene om dette. Prat om det til noen som står deg nær.

NB. slapp av... du dør ikke.. ;)

Jeg har fått et helt nytt og bedre liv etter at jeg møte vegen. Men tiden da det sto på var tøff.

Det gjelder å prøve å forstå hva som skjer, og hvorfor det skjer. Du må samarbeide med kroppen din. Spille på lag med kroppen din. Ikke jobbe imot den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...