Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Har en jente på 9 mnd som de siste to mnd har vært helt umulig om kveldene, og nå er vi ganske slitne. Vi legger henne mellom 19 og 20. Legger henne alltid senest 3 timer etter siste hvil på ettermiddagen for da er hun passelig trett. Hun sovner veldig greit, enten ved puppen, mens jeg synger til henne eller rett etter at jeg har lagt henne. Så sover hun 30-45 min, og så begynner hun å gråte. Vi går inn, gir henne tutten, koser litt med henne og går ut igjen. Og hun fortsetter å gråte. Har ventet helt opptil 10 min med å gå inn, men hun gråter like mye uansett. Hvis ingenting hjelper tar vi henne opp og ser om hun da kan roe seg, men hun vil ikke det heller. Det er liksom ingenting som hjelper... Hun bare gråter og gråter. Vi har også prøvd å bygge opp senga, men da gråt hun bare enda mer. Når klokken nærmer seg 22-23 roer hun seg og sovner. Noen ganger gir vi opp før den tid og bysser henne i søvn. Vet det ikke er lurt å ta henne opp, men synes det er så fælt at hun skal gråte seg i søvn. Vi tar henne aldri ut av rommet og gir heller ikke mat. Tar vi henne opp står vi alltid helt inntil senga og bysser henne. Synes det er viktig at hun forstår at nå er det natt. På dagen har hun 2 eller 3 lurer, alt etter når hun står opp. Våkner hun 7 trenger hun 3 lurer (2x45 min og 1x1,5 timer). Våkner hun etter 8 trenger hun 2 lurer på 1,5 timer. Så jeg tror ikke hun sover for mye i løpet av en dag. Hva skal vi gjøre? Skal vi bare la henne gråte? Hvor lenge kan vi vente før vi går inn? Tviler på at hun har vondt noen plass, for hun slutter å gråte når vi kommer inn i rommet, og begynner igjen med en gang vi går ut og lukker døren. Vi er ganske slitne av å ha det sånn hver eneste kveld. Føler at vi ikke kan ha besøk på kveldene for det er jo ikke så gøy for besøket å skulle høre på gråten hennes hele kvelden. Ikke kan vi ha barnevakt heller, for kan jo ikke overlate denne kampen til andre heller. Huff.... Veldig takknemlig for råd!!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Hei og god kveld Min lille skatt hadde samme problemet, men etter masse frustrajon, så sa min mor at jeg bare måtte la ho grine, hvis jeg visste at ho var frisk og rask. Første kveld jeg gjorde dette, gråt hun i 25minutt, så sov hun hele natten. Da var hun nok ganske trøtt og utmattet....hehe... Andre dag gråt hun i 10-15min, så var det stilt, tredje dag varte gråten kun maks 5 minutt, og så 4.dag varte gråten 30sekunder eller noe...Det er hardt å høre barnet sitt gråte på den måten, men det er det eneste som hjelper. De er himla smarte, ser du... Lurer deg rundt lille-fingen når de får sjangs Men de er vi mødre som bestemmer, ikke de små Ønsker deg lykke til, uansett
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Vi prøver nå å la henne gråte. I går gråt hun 40 min før hun sovnet. Gikk inn til henne med jevne mellomrom. I kveld gråt hun 25 min. Synes det er så frytelig å høre på. Håper det bare er trass som gjør at hun gråter, og ikke fordi hun har vondt. Vi får fortsette noen kvelder fremover å la henne gråte, og se om det hjelper. Jeg får bare lukke ørene og bite tennene sammen... HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 får hun bare pupp, kan jo være greit å gi henne grøt rett før leggetid, for da er hun god å mett, slik at hun sover uten å våkne, måtte vi gjøre fra tassen var 3 mnd;)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Hun spiser ikke grøt. Vil ikke ha. Får middag sent på kvelden istedenfor. Sa hun er mett og god når hun legger seg
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 ja, det er garantert bare på trass hun gjør slik, sånn er alle babyer Så lenge hun er frisk og slikt, så er det bare bra at hun får gråte litt og fylle lungene sine med luft Du vil se at om et par dager, så legger hun seg kjempegreit! Igjen, lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå