Gå til innhold

Sonia

SusieQ-Anna210707+Kasper090409

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Sonia - jeg ser vi svarer paa hverandres innlegg og det har vi vel gjort flere ganger de siste maanedene. Du er vel den jeg husker best fra BIM-tiden - tenk, det er allerede 1/2 aar siden...

Men det jeg lurte paa - har dere vaert paa besoek hos din samboers familie i UK enda? Vi skal nemlig reise vestover like over nyttaar, saa jeg er ganske spent paa hvordan det blir. Jeg har kjoept stoff for aa sy meg en Mei Tai, saa har vi noe ordentlig baeretoey paa flyplassen og naar vi er der. Blir vel noen timer med shopping vil jeg tro... Jeg har faktisk ikke vaert i UK paa over et aar naa, saa det skal bli spennende aa reise tilbake!

Ellers gaar det straalende med oss og jeg koser meg MASSE hjemme med Anna. Jeg var nok ikke helt forberedt paa hvor toeffe de foerste maanedene skulle bli, men naa som det har gaatt seg til med soevn og mat, har hverdagen blitt en helt annen. Det er deilig! Dagene gaar med til bl.a. barseltreff, trilleturer, kafe besoek og babysang. Etter jul begynner vi paa baade babysvoemming og babygym. Det blir spennende med noe nytt. Jeg merker at Anna blir saa stor naa at hun trenger at det skjer litt mer.

Ja ja, lykke til videre! Vi "snakkes vel etterhvert".

Hilsen

Susanne & Anna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Susanne... :-)

Ble nysgjerrig... Har du bodd i Sarpsborg?

Skrevet

Nei du, det har jeg nok ikke gitt.

Skrevet

Ok... :-) Du har samme nick som en annen susanne fra et annet forum, skjønner du. Hun heter Ozer til etternavn. :-)

Er det ikke du som har bodd i sandefjord? Tror vi skrev litt da jeg etterlyste noen som ville ha barselstreff her.

Skrevet

dytte

Skrevet

Hei!

Saa koselig aa bli "ropt" paa! Ja, det var artig at vi hadde saa lik termin og saapass "lik" bakgrunn. Jeg husker at det var mange gledesstraalende innlegg fra deg i begynnelsen etter at Anna var fodt og at jeg ble litt sjalu. Jeg slet jo litt med depresjon og en fael fodsel og syntes ikke alt var like kjekt nei. Etter flere maaneder og mye lesing og observasjon og bli-kjent-med-Sofie er jeg naa en glad og fornoyd mamma, koser meg masse. Det eneste jeg GJERNE skulle bli kvitt var alle natt-ammingene, her er det fortsatt minst hver 3 time selv om vi har begynt med groet.. Har Anna sluttet aa spise om natten?

Vi var i UK i mnd skiftet nov/des, og floy med Norwegian. Selve flyturen ble et mareritt for oss, for vi hadde idiotisk nok kjopt billigbilletter og turen var om kvelden. Da flyet ble 3 timer forsinket skjaerte alt seg - Sofie var stuptroett og hylte og hylte og fikk ikke sove, hylte paa flyet og spydde... foer hun sovnet utmattet, og sambo satt med henne helt stille i armene hele flyturen.. Heldigvis ble vi hentet med bil paa Victoria da vi kom saa langt, og var ikke fremme foer ett om natten.. Flyturen tilbake var ogsaa ganske stress, det var ogsaa en sein flygning og samme skriking fra Sofie stakkars. Jaja, vi var vel litt uheldige.

Ellers var det herlig aa vare i London, men jeg dro ikke til sentrum, vi var oppe ved Angel/Islington og det var greit nok for shopping og kafe og slikt. Ville ikke ta rulletrappen paa t-banen med min store norske 3-hjuling, og bussen var ogsaa litt pes - vognen var for stor! Maatte loefte forbi de gule sperringene. Og siden det bare er lov med to vogner paa bussen maatte vi ofte vente en stund foer vi kom paa.

Jaja, dette ble langt. Var det noe spesielt du lurte paa? Vi skal i hvert fall aldri reise saa sent mer saasant vi ikke maa da.

Vi bodde forresten hos en venninne med like gammel baby saa vi koste oss faelt da vi var i London - og spennende aa se hvordan livet i London kunne vaert med baby. Er egentlig veldig glad for at vi flyttet, selv om selvfolgelig alt ville gaatt..

Godt nytt aar forresten! Naa legger jeg meg, sov nemlig bare 4 timer sist natt, saa har litt aa ta igjen. Vi la Sofie paa eget rom i dag, det blir spennende aa se om det blir mindre nattevaakning (baade for meg og for henne, jeg vaakner saa utrolig lett). Sjekker i morgen jeg om du har svart!

Klem

Skrevet

Hei igjen, hvordan gikk det med soving paa eget rom i natt? Det er en liten milepael det ogsaa. Her i gaarden var det mest rart for mamma kanskje, aa ikke ha tulla rett ved siden av seg om natta.. .

Anna spiser veldig sjeldent paa natta naa. Foerste mating er som regel mellom 5.30 - 6.30, da faar hun komme inn i dobbeltsenga og faa pupp. Saa kan hun ligge aa kose seg der etterpaa, i opptil en halvtime foer vi staar opp. Det er dagens hoeydepunkt, for da er hun saa veldig glad og fornoeyd! Det er fremdeles en del turer inn i loepet av natta for aa gi smokk da. Dessverre begynner det aa bli mindre og mindre interessant med pupp for tida, saa jeg lurer paa hvor lenge jeg klarer aa faa henne til aa ta den. Og saa har hun faatt to tenner og biter meg HARDT au au au... i puppen naar hun ikke vil spise... DET gjoer vondt det!

Jeg husker godt at du hadde en toeff foedsel. Heldigvis leste jeg ikke om den foer etter at jeg selv hadde foedt. Husker godt hvor heldig jeg foelte meg, og det gjoer jeg ennaa. Jeg er ogsaa den eneste i barselgruppa med en god foedselsopplevelse. Og det er det beste utgangspunktet for neste foedsel. Godt aa hoere at det gaar bedre med dere. Det er litt av en tilvenning til nytt liv vi har vaert igjennom. Og med en depresjon i tillegg maa det ha vaert enormt toeft. Men du har gjort en fantastisk jobb, og naa er det bare aa nyte tiden fremover!

Ja, jeg lurte litt paa hvordan reisen var og det har du jo fortalt. Ikke veldig opploeftende altsaa, da vi ogsaa skal reise med Norwegian... og siste flyavgang... hehe. Faar haape vi er litt heldigere enn dere! Heldigvis lar Anna seg naa engasjere av aa bare se paa folk. Saa da er nok en flyplass stas for henne. Faar bare haape hun faar sove litt ogsaa. Vi reiser nok rett til familien og blir der hele helgen. Tanken paa aa dra min Simo kombi (FIRE hjul) inn paa banen og Oxford Street er ganske fjern. Saa det blir vel heller litt shopping i naeromraadet. Skulle gjerne tatt meg en tur paa Wagamama - mitt favorittspisested i London!

Forresten er det et urtolig vakkert navn du har valgt til Sofie. Det var faktisk paa min topp5 liste ogsaa - tenk det! Det hadde tatt seg ut om de hadde faatt samme navn...

Jeg har lagt ut et julebilde av meg og Anna i min profil - hvis du er nyskjerrig paa hvordan vi ser ut :-)

Godt nytt aar til dere!

Klem fra Susanne og Anna

Skrevet

dytter litt til jeg

Skrevet

He he, det gikk helt fint med eget rom i natt. Det var heldigvis en natt der Sofie ikke mistet smokken saa ofte... Men ammet like ofte, jeg tror vel egentlig at hun er "ekte" sulten paa natten, men prover aa bare gi et bryst og saa skal jeg prove etterhvert aa minske mengden jeg gir henne ettersom hun faar mer og mer mat paa dagen. Jeg gir pupp paa dagen og, men gir en del solid mat naa, litt groet til frokost og kvelds samt noe innimellom de to, f.eks frukt eller middag. Synes det er SAA goey aa lage mat selv og fryse ned.. Har du lyst paa en bok om barnemat som gaar fra baby til familiemiddager anbefaler jeg

http://www.annabelkarmel.com/bookshop/new-complete-baby-toddler-meal-planner

Haaper det gaar fint med turen deres. Jeg merker stor forskjell paa Sofie fra da vi var i England (4,5 mnd) og naa, saa kanskje det hadde gaatt bedre naa med en sein flygning. Og det var jo det at flyet ble forsinket 3 timer som gjorde at det gikk helt galt.. og saa uheldige er dere sikkert ikke! Naar reiser dere da? Lykke til hvis det er snart..!

Vi skal ha 5-mnd vaksinasjonene imorgen.. spent paa hvordan det gaar, og paa hvor stor og lang hun er blitt! Hun var jo bare 2,6 ved fodsel saa jeg er litt obsessed paa vekt og saann (tror hun har tatt igjen det meste hun manglet). Heldigvis elsker hun aa spise :-)

Skrevet

Vi reiser ikke foer 18 januar. Har hele tiden trodd det var den 11, og i gaar fant jeg ut at jeg hadde tatt feil. Det hadde tatt seg ut om vi hadde moett opp paa OSL en uke for tidlig... (ammetaake kalles det visst...)

Anna fikk ogsaa vaksinen i gaar, og det medfoerte flere timer med intens graat og lite soevn. Heldigvis sov hun godt i natt, men det var etter mye vugging, rugging og troesting. I dag er hun ogsaa litt tufs og sutrete. Hvordan gikk det med Sofie? Og har hun lagt godt paa seg? Anna er rett over 7kg naa.

Takk for anbefaling. Skal sjekke den ut. Hva bruker du egentlig til aa fryse ned maten i? Plastikkbokser?

Susanne & Anna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...