balsam Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 mens jeg stod i kassa og skulle betale... kjente bena ble helt tunge og så svarte flekker og stjerner ,fikk snudd meg til mannen min og gått litt vekk før jeg seig sammen på gulvet.. er dette vanlig mens man er gravid?? synes det var skikkelig ekkelt jeg!!
Stor_smil Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Kan ha vært blodtrykksfall ja. Hos noen er det mer vanlig enn andre. Om det skulle skje igjen og du merker at du blir svimmel/dårlig, så sett deg ned/legg deg ned fort.. så du ikke går i bakken. Husk å ta det opp på neste kontroll... får håpe det var ett engangstilfelle i stresse-bytte-julegaver-tiden ;-)
balsam Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2007 oi...skal jeg legge meg ned der jeg står.. følte meg skikkelig teit jeg... gubben sa jeg var kvit som et laken og jeg kjente åssen svetten rant fra meg... må ha sett mye gal ut der jeg seig sammen...=D
Alba44 Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Høres ut som blodtrykksfall ja. Opplevde det selv for ca 2 år siden. Var ikke gravid da. Pass på å spis og drikk jevnlig. Håper du ikke opplever det igjen!
♥2 små gull♥ Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Jeg var veldig svimmel de første ukene, særlig på morningen. Hadde en krakk stående i dusjen så jeg kunne sette meg ned om jeg ble svimmel. Opplevde aldri å besvime heldigvis, men var nære på mange ganger...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 ja, det er vanlig! Jeg hadde en del nesten-besvimelser da jeg var gravid..men ungikk det ves å ta mine forhåndsregler! Skal du på kjøpesenter så spis i bilen på vei dit.. pass på å drikke tilstrekkelig i tillegg. Ikke drøy det for lenge til neste måltid, men om du kjenner tegnene på at det skal til å svartne, bare sett deg rett ned og "hold hodet mellom bena". Ha gjerne med deg en pakke kjeks ol så du har noe å knaske på når du skal slike plasser (IKEA var den verste plassen for meg å gå) Det er ikke uvanlig å besvime når du er gravid, og mange mener det kommer av blodtrykksfall, andre av lavt blodsukker. Uansett er det eneste du kan gjøre å ta det med ro, drikke tilstrekkelig og passe på at du ikke stresser på tom mage! klemmer fra meg:o)
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 kanksje jeg så deg på kvadrat i dag!! muahahah.. hehe nei så ingen som svimte av:) høres ut som blodtrykksfall, vanlig for noen spes i graviditet, men vill tatt det opp på neste kontroll..
Blue Lady Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 uff så ekkelt. Jeg hadde flere nesten-besviminger da jeg var gravid. Hadde konstatn lavt BT, lå på ca 90/50 pluss minus, det er litt vel lavt.. Hvordan er jernlageret ditt? blodprosent? kan være det også.. eller at du bare var sliten.
meg og mine <3 Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 jeg hadde d ofte da jeg gikk gravid, jeg kunne være ute å gå tur å plutselig måtte jeg bare sette meg ned for jeg ble så svimmel å alt ble svart å stjernete. jeg snakket med legen om d, jeg hadde lavt blodtrykk. ganske irriterende, og VELDIG ekkelt.
balsam Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2007 både jernlager og blodprosenten fikk jeg masse skryt av på siste kontroll=) og var ikke spesielt sliten helle..slappet av hele dagen og det var 1. butikken jeg var inne i.. men jeg tar det opp på neste kontrol=) sikkert bare sånn blodtrykksfall!! skjer d igjen får jeg ringe legen min å høre=)
Stor_smil Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Jeg hadde det en gang i løpet av graviditeten. Jobbet på sykehus og ble stående litt lenge under en prosedyre. Pluteslig begynte jeg å kaldsvette, ble kvalm og svimmel. Rakk akkurat å sette meg ned før jeg gikk i bakken.. måtte ligge i nesten en halvtime på sjefen sitt kontor etterpå..hihi, artig ;-) Heldigvis var det bare med den ene gangen.. få håpe det gjaldt deg også!
BettyBoob Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 jeg fikk et sånt blodtrykksfall da jeg var gravid og besvimte utenfor Norli i Oslo... hadde generelt lavt bt under graviditeten som vanlig er. ble først veldig varm, så sorte prikker og til slutt så jeg ingenting og hørte stemmen til typen som gjennom masssse bomull... kjempe ekkelt! ikke uvanlig dessverre
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #13 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har naturlig lavt blodtrykk, har alltid hatt det, og opplever ofte "nesten-besvimelse". Man lærer seg å leve med det også.... Selv om det er ganske så ubehagelig. Antakelig er det blodtrykksfall, som så mange sier her, du har opplevd. Skjønner at du synes det var ekkelt, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå