Gå til innhold

Hmm hva vil det si at slimproppen har gått?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan merke at man har en diger slimklatt i trusa f.eks. Eller den kan havne i do uten at man merker det.

Skrevet

Blir ikke det noe blodig slimete greier da...? he,he....aldri merket at mine gikk......men du har vel ikke så lenge igjen du?

Skrevet

jeg visste ikke hva slimproppen var før jeg ble gravid med andremann... det er ingen selvfølge at den går før fødsel, og siden den ikke gjorde det med førstemann, hvorfor skulle jeg ha noen formening om hva en slimpropp var?

Skrevet

merket det ikke da jeg fødte... må da være lov å spørre om noe uten å få frekke kommentarer. Kan du ikke hjelpe, la være å svar:o)

Skrevet

Slimproppen løsner.

Et tegn på at fødselen er rundt hjørnet er at slimproppen går. Slimproppen beskytter livmoren fra infeksjoner. Når denne går kan man få en liten blødning. Det at denne løsner betyr ikke at fødselen er i gang, men er et tegn på at noe snart skjer. Om du blør skal du alltid kontakte føden

- Noen merker mer utflod, gjerne brunlig.. mens andre igjen, ser at det tydlig er en slags klump (propp).. mens andre som meg, så ingenting til den....

Skrevet

Min slimpropp gikk 1 uke før jeg ble satt i gang. Ingenting skjedde av seg selv dessverre.

Jeg kjente en liten smerte nedentil ett par sekunder, og gikk på do for å sjekke hva det var. Hørte da ett plopp og så slimproppen i do. Var litt sånn rosaaktig gjennomsiktig gummisak. Når slimproppen er gått må du være mer forsiktig med tanke på infeksjoner.

Skrevet

Bare overser de spydige svarene jeg. Jeg ble satt i gang med nummer 1, derfor vet jeg ikke dette.

Skrevet

det KAN være et tegn, men ifølge jordmora jeg hadde nå sist, kan det fortsatt gå ei stund til fødsel. Mer enn et par uker går det likevel neppe vil jeg anta :) når er termin?

Skrevet

Slimproppen går ikke når du føder, men før du føder. Gjerne noen dager/uker i forveien. Du merker jo at du har en jævlig stor slimkladd i trusa! Merker du ikke det, så vet du jo ikke om slimproppen har gått eller ikke.

Skrevet

Det er bra du overser det:o) eeeeelsker navnet dere har valgt!

Skrevet

hihi eeeeelsker det selv =) synes bare det blir kulere og kulere

Skrevet

slimpropper beskytter mot infeksjon i livmor. Når proppen har gått kan det gå timer til uker før det skjer noe.

Skrevet

Med første kom det en slimklump i trusa. Ikke til å ta feil av. Fødte en uke senere. Med andre merket eller så jeg ikke noe av slimproppen.

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Min slimpropp gikk en fredags morning, rett etter kom de første riene mine, og søndag morning fødte jeg datteren min!

Så ja det kan absolutt bety at noe er på gang.:-)

Skrevet

Uansett ikke lenge igjen da......plutselig starter det skal du se....da jeg vetet Selma gikk jeg å la ameg en kveld uten noen tegn på at noe skulle skje....sovnet somm en stein, våknet 3 timer etter med rier - og tre timer etter det var hun ute........

Fantastisk tid du har forran deg nå........blir helt misunnelig her.....

Skrevet

hos meg gikk slimproppen 1. januar. Fødselen startet så smått 3. januar, og 4.januar var jeg blitt tobarnsmor :) Det er min eneste direkte erfaring med slimpropper...

ps: hvilket navn har dere valgt? nå ble jeg nysgjerrig :P

Skrevet

=) Har gruet meg lenge til fødselen, men nå gleder jeg meg bare til å få han ut..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...