selfangerkjerringa Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Når er ikke babyen baby lenger? Når den er ett år? to år? når h*n går for egen maskin? snakker? går i barnehage? slutter med bleie? sikkert like mange meninger om dette som det er dib-brukere, men kom igjen! Kjør debatt! og et lite ps: hva heter det når de er slutta å være baby? smårolling? toddler? småtroll? pode? hva sier DERE?
Sentralstøvsugeren Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Småbarnspedagogikken klassifiserer 1 - 3 åringer som todlere!
Honningmelon Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Jeg vil si fra 1 år. Så jenta mi på 13 mnd har akkurat blitt en :-)
selfangerkjerringa Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 sier vi virkelig todler på norsk, eller fins det andre ord?
Stor_smil Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Min baby ble en småttas når han begynte å gå (14 mnd), da var han plutselig ikke en liten krypende/akende baby lengre.. da var han blitt en liten minigutt ;-)
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Rundt et år kanskje. Men som mamma73 sier, i småbarnspedagogikken er det 1-3 år.
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Jeg syns at 1 årsalderen er en overgangsfase. Min minste gutt er snart 1 år, og har gått siden har var 10 mnd. Han spiser alt mulig, men det føles helt naturlig å amme han... Han snakker bare litt, og går ikke i barnehagen. Eldstemann på 3 år bruker fremdeles bleie (dessverre), men er absolutt ikke baby ;-)
Sentralstøvsugeren Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Vi brukte iallefall det på småbarnspedagogikken......hva annet brukes da?
Gullemor Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Hei ka-ping! *klemmeogkoooooosepå* Ikke meninga å kuppe tråden, men måtte bare gi deg en klem. ;o) Er bare innom en snartur; Gullefar skal overta pc'n om få strakser... Når det gjelder debatten, syns jeg de blir smårollinger/småtroll når de går for egen maskin, evt når de kan kommunisere med deg, som for eksempel at Ingvild nå sier mamma, pappa, hei, hadet, ja, nei, takk-takk, bø osv. I tillegg rister hun på hodet når hun er uenig, og hun gir meg smokken når jeg spør om å få den. ;o) DA er hun ikke baby lenger, etter min mening. Stor klem til deg, ka-pingmannen, lilletrollet og todleren... ;o) Hehe!
selfangerkjerringa Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2007 GULLEMOOOOOOOOOR!!! Jeg savnersavnersavnersavnersaaaaaavner deg!!!!! fiiiine gullemora!!! *gla i deg* ps: Ingvild er definitivt mer fremmelig enn Minimais, hun babler ivei men de eneste ordene som ligner noe er at hun av og til sier mamma og pappa, hun kaller konsekvent alle katter for "att" og storesøster for "eh". That's it
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 Vel, gutten min er baby og det skal han være til nestemann kommer ut i juli.... (15 måneder nå...babyen min som kan gå, si mamma, pappa, nei og stæ )
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 28. desember 2007 #13 Skrevet 28. desember 2007 jeg syns når de nærmer seg et år.. da synes jeg ikke min kvalifiserte til baby lenger.. gikk og valset rundt her.. baby? en baby er for meg en baby, ikke en liten liten gutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå