Gå til innhold

Hjelp, har nesten ikke melk igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode råd for å få igang mer melk?

vil gjerne amme henne til hun er 1år iallefall. er redd for å miste det lille jeg har igjen...

Prøver å pumpe meg når hun ikke drikker av meg,men kommer nesten ingen ting, hvordan øke melkeproduksjonen da?

noe jeg bør spise eller drikke?

Takknemlig for mangen svar, føler jeg har prøvd så masse..

Jenta mi er forøvrig 8mnd, hun spiser masse grøt middag osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg var i din situasjon for ikke så lenge siden. Mye stress og styr, babyen var vanskelig å amme og jeg syntes jeg fikk mindre og mindre melk.

Vet ikke om det kan hjelpe deg, men det som hjalp meg var følgende:

-Jeg skjerpet meg og ble flinkere til å drikke MYE vann!

-Jeg senket stressnivået så mye jeg kunne (i julestria) og prøvde å slappe mest mulig av med babyen. Frisk luft og søvn.

-Ammete/fennikelte (apoteket)

-Stimulerte brystvortene og brystene så mye som mulig i et par dager (klemte og knadde på dem i hver ledige stund i 2 dager).

-Koste masse med babyen, hudkontakt, badet med henne etc for å prøve å øke melkeproduksjonen.

For meg virket dette veldig bra, melka tok seg opp kjempebra. Men min baby var bare 3 mnd da så kanskje det var lettere for meg.

Hvis du likevel mister melka di nå så har du i allefall ammet lenge og gitt henne en god start med massevis av antistoffer!

Skrevet

Ta en titt på ammehjelpen.no

MASSE kunnskap og erfaring:) Lykke til

Skrevet

Ja var enklere når hun var bare 3mnd, fullammet henne til hun var 6mnd, men nå etter at hun spiser masse mat så minker det veldig på melka, men føler at jeg ikke har nok alikevel.. legger henne til puppene før vert måltid også slik at hun må tømme meg, men alikevel kjenner ikke noe melkespreng engang..

noen med flere gode råd?

Skrevet

Min jente er 3 mnd nå, og jeg har ikke hatt ordentlig melkespreng en gang, men hun får nok... jeg fullammer henne...Man behøver ikke ha spreng for at det skal være nok melk. Jeg har ikke engang hatt harde pupper, jeg... men hun virker da fornøyd og legger på seg... Så- jeg tror nok du kommer til å ha melk til henne i 4 mnd til, for hun trenger jo ikke like mye nå som hun spiser grøt og slikt... :o)

Skrevet

Prøv:

å spise havre (...havregrøt, havresuppe)

å drikke øl (Munkholm, Vørterøl)

å spise malt

å drikke ammete

...og lykke til

Skrevet

Takk for gode råd samuraibeibi. Har aldri prøvd noe av det du skriver hvordan spise malt? hvor kjøper du ammete? kansje på apoteket?

Skrevet

Malt kjøper du på vanlig matbutikk. Smaker litt snodig, men det går fint å spise ei teskje nå og da. Jeg har også brukt det som søtning til te. Ammete finner du på apotek og i helsekostbutikker. Jeg bruker Helios sin fra helsekost. Ellers kan jeg anbefale havresuppe med blåbærsaft, det synes jeg er beste måten å spise havre på.

Skrevet

Takk igjen for gode råd. Er det noen flere som sliter med lite melk baby over 8mnd?

Skal reise vekk en dag/døgn, men er redd for å miste melka...

Skrevet

Amm oftere, og pump gjerne. Jo mer melk som går ut av puppen, jo mer lager du. Man mister ikke melka, men produksjonen kan påvirkes VELDIG av at man tror man mister melka;) Derfor er mitt råd: slapp av, og slutt å gå rundt og tro det. Husk at utdrivningsrefleksen påvirkes også av at du er engstelig for å ikke ha melk nok, det kan være grunnen til at det kommer lite når du pumper deg også. Sjekk for øvrig ammehjelpen.no.

Lykke til! Om noen dager har produksjonen garantert gått opp igjen :) Klem.

Skrevet

Har hadt det slik i ett par uker nå. Føler jeg har mye melk, men når jeg pumper kommer der liksom ikke noe... men jeg tror hun får noe i seg når hun suger av meg, ellers så hadde hun sikkert ikke giddet?

Kansje pumpa mi har gjprdt jobben sin? kansje den ikke virker?

Skrevet

Du kan jo prøve med Syntocinon nesespray. Denne trenger du resept på, men det får du sikkert bare med en tlf til fastlegen din. Sprayen setter i gang utdrivingsrefleksen. Ellers er det vanlig at babyen er flinkere til å få ut melk enn pumpa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...