Gå til innhold

Hva skal dere ha til dessert på nyttårsaften da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips :) Skal hvertfall ikke ha riskrem, det har jeg spist nok av nå i jula.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal på besøk, så jeg vet ikke hva vi får iår....hva skal du ha til hovedrett da? Må jo stå litt i "stil" til det.....

Skrevet

Vi har ribbe til middag og Dronning Maud til dessert=)

Skrevet

Hjemmelaget karamell pudding. andre tips:

Sjokolade fondant, creme brulee, sjokolade mousse, fruktsalat, jordbær med krem og marengs??

Skrevet

Vi skal ha karamellpudding:)

Svogeren min skal lage=)

Skrevet

Vi skal ha gryte med røy (skogsfugl) og rødvin til dessert blir det iskake og portvin.

Skrevet

Takk for svar :) Vi skal ha kalkun til middag,så jeg vet ikke hva som "står i stil" til det jeg :) ??

Skrevet

vi skal ha kalkun til middag..og for å gjøre det veldig enkelt så har vi kjøpt sjokoladepudding og gele til dessert:o)

vi er bare to vennepar med barn som "feirer" sammen, så vi tenkte det var greit å gjøre det sånn:o)

Skrevet

Daim iskake er alltid godt:) Det passer til det meste:)

Skrevet

Noe som alltid er stas hvis barna er litt større er å sette fram:

Hakkede bananer, nonstop, daimkuler, sjokoladesaus, jorbær (annen frukt) og krem og tress is. La gjesten lage sin egen favoritt. Barna blir ihvertfall fornøyd:o)

Skrevet

blir ikke så mange vi heller, så er greit å gjøre det enkelt, er nok annet å gjøre den dagen :)

Noen som har prøved sånn "ferdig" sjokolademousse?Har dere krem ved siden av en sånn mousse?

Skrevet

Sjokolade fondant :-)

125 g smør

125 g sukker

150 g mørk sjokolade

1,5 di hvetemel

4 egg

Smelt sjokoladen i vannbad.

Smelt smør i en kjele og tilsett sukker og sjokolade. Rør inn melet og bland i eggene ett og ett av gangen.

Fyll røren i smurte muffinsformer eller andre ildfaste former av samme størrelse.

Stekes på ca 160 grader midt i ovnen til de er faste utenpå (skal være myke inni)Det tar ca 7-12 minutter.

Hvelves forsiktig på talerken når de er ferdige,pyntes med melisdryss og serveres varme.

Skrevet

Vi skal ha fruktsalat...

Godt etter en tung middag:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...