Gå til innhold

Ang. små barn og junk food (Mc.Donalds osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere med deres små og spiser på slike plasser? Er ikke et innlegg for å dømme noen, er bare nysgjærrig. Hadde med sønnen, som blir 2 i februar på BurgerKing for første gang før jul. Var ikke no spes.stas. Han fikk en flaske juice i stedet for brus, og det var det sm var det største med hele middagen! :) Egen flaske og greier. Tømte den med en gang!

Spiser dere ofte "ute"? Hva synes barna om det? Ble litt overraska over at småen ikke syntes så mye om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har aldri spist på Mc.Donalds eller Burger king, men det er fordi jeg ikke spiser der selv. Synes maten er grufull, ÆSJ!

Skal jeg ha burgere lager jeg dem selv!

Skrevet

Aldri tatt med meg sønnen min på mc. donalds eller burger king. Er ikke noe glad i den maten selv, så kommer nok ikke til å ta med meg han dit med det første.

Eneste "junk" han har fått ute, er pølse i lompe. Han er 20 mnd.

Skrevet

vi har vært et par ganger. var på burger king i sted.. var å byttet noen gaver og har en samboer som er svært uggen idag etter party i går..;) så vi dro der.. snuppa fikk en flaske med vann som hun var kjempe fornøyd med. så fikk hun et par pommesfrites.. men hun slikket bare av ketchupen...men hun spiste noen skiver før vi kjørte dit da..

jeg syn ikek det er noe gale å gå der jeg. så lenge man bare gjør det iblant..og ikke flere ganger i uken...

snuppa liker bedre å spise pizza.. og får av og til en pølse når vi er å handler... for det liker hun veldig godt

Skrevet

Dattera mi har vært med 3-4 ganer og syns ikke det er så stas på mc. Det kuleste er å leke og smake mamma sin milkshake hehe =) Hun er 2 1/2 år. Hun liker godt pizza det har vi av og til. Dolly eller PB.

Skrevet

var en dag på kjøpesenter sammen med venninne og ungen hennes på 10 mnd.. mi jente er 14 mnd.. hu pleier å dra på wimpy å spise, så vi var med.. Mina syns det var morsomt å kunne spise chips selv, er en eneste gang vi har vært der og ser ikke no galt i det, selv om det er mye fett osv i maten.. pleier aldri å spise sånn selv, så blir nok ikke noen vane senere heller..

men klart, rart med det.. jeg bryr meg jo om hva folk sier om det, siden jeg sitter å forsvarer vårt besøk liksom.. Men det er vel den janteloven:P

Skrevet

jeg digger mc donalds, sikkert fordi det ikke fins her. Så spiser der de gangene jeg er i en by, alså 1-2 ganger i året. BArna liker det også!

Skrevet

Nei, vår er jo bare 16 mnd da. Men spiser ikke slike steder selv og blir kvalm av frityrlukta.

Skal jeg ha burger kan jeg lage selv hjemme og samtidig få inn noe med mer smak i:)

Skrevet

Kommer ikke til å ta dem med før de er gamle nok til å insistere på det selv. Vi spiser ute nå og da, men tar heller barna med på spisesplasser med vanlig mat.

Skrevet

Så lenge jeg bestemmer setter han ikke sine ben der. Vi er ute å spiser på cafe og restuarant en god del om sommeren. Da kjøper vi skikkelig mat ikke junk.

Skrevet

Nei, det skal mye til for at vi tar med ungene slike steder.

Ja, vi spiser ofte ute. Både ungene og vi synes det er hyggelig. De er heldigvis fans av japansk, indisk og thai - ikke kvasi-burger.

Skrevet

Jenta mi på snart fire reagerer på stresset og bråket på slike steder, hun greier knapt å spise opp maten sin. Og selve måltidet er stusselige greier gitt, hun liker ikke ketsjup og skal dermed KUN ha brød og burger. For det er jo omtrent umulig å få tomat og agurk og slikt på en burger på vanlige fast food-steder. Hun foretrekker råstekte potetbåter foran pommes frites, så det kræsjer liksom der og... hvis vi skal spise ute, spiser vi heller på restaurant. Det blir sjelden annen pris enn hos BurgerKing uansett.

Skrevet

er der en sjelden gang og har med ungene da. havner vel mest der fordi det er lekerom der. blir da mett av maten der også og en gang i blandt skader ingen.

Skrevet

Nå er frøkna bare 16 mnd og ikke like glad i all mat, men vi har vært å mc'ern og burger king noen få ganger. Hun pleier å bli tilbudt litt hamburger kjøtt og brød, men det vil hun ikke ha. Pommes fritt er gøy for det kan hun sitte og dytte i seg selv. Sist vi var på burger king oppdaget hun at jeg dyppet pommes fritte'n i ketshup og det ville hun og, så da fikk hun prøve noen ganger. Foreløpig får hun ikke så mye ut av å spise på disse stedene og i og med at jeg ikke er så glad i denne maten selv så blir det sjelden vi drar dit. Men vi spiser ofte på cafeer o.l. og det er ikke noe problem. Tar sjelden med egen mat, men har alltid med vannet hennes og finner stort sett alltid ett eller annet på menyen som hun kan spise.

Når det gjelder junkfood, så ser jeg liksom ikke helt problemet med å spise der av og til med små barn. Det er jo ikke sånn at de blir avhengig av junk hvis man spiser det en gang i kvartalet. Litt vanskeligere å si nei når de blir 4-5 år og man går forbi mc'ern hver gang man er på senteret, men før den tid så må man da kunne gå dit uten å føle seg som en dårlig mamma av den grunn.

Skrevet

Det er faktisk fullt mulig å få tomat og agurk på burgere på fast food-steder, ka-ping. Ikke kom å si at det er like dyrt å spise på Burger King en å spise på restaurant, for det er det ikke så sant man ikke går på den billigste kinasjappa i byen.

Skrevet

ja det hender men ikke ofte. tar ikke akkurat skade av det. syns ikke det er spesielt stas.. det har vært når vi har vært ute å handlet og de har vært litt sultne og vi har tatt noe raskt noe.. så har vi kjøpt noen kylling nuggets eller de har fått en pølse på narvesen:) fins det bedre muligheter for skikkelig mat der vi er velger vi gjerne noe annet,. mc donals mat er ikke så god syns de.

Skrevet

En gang i blant har det skjedd. Før jul var vi på burger king. fikk nuggets og juice.........

vi spiser jo sundt 90 % av måltidene ellers, så hvorfor ikke!

Skrevet

Det hender nok innimellom ja.. Hun får da vann og pomfries.. Og er da strålende fornøyd med det..

Men jeg liker ikke burgerene de har selv, så jeg spiser som regel noe med kylling.. Like usunt da, pga den varme frityrolja..

Skrevet

ja mine elsker mc donalds,,

Pommes frites og hamburger og juice er tingen..

er ikke ofte der, men innimellom...

De er 4 år , og 19 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...