Gå til innhold

svangerskapsdiabetes

Gjest Hellokitty03+09+13+13

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk svangerskaps diabetes i forrige svangerskap og nå er vi klar for og å få en ny baby og jeg vet at jeg kommer til og få diabetes dette svangerskapet også, men er litt redd for at diabetesen ikke kommer til og forsvinne etter dette svangerskapet. noen som vet noe om dette. kommer den til og forsvinne slik som sist gang eller vil jeg ha det for resten av livet????? er litt redd for og bli gravid pga dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..har hatt det i begge mine svangerskap..og blodsukkeret mitt er normalt etter det siste også..

jeg hadde høyere blodsukker på nr2 enn på nr 1..nr1 8,9 etter sukkerbelastning og nr 2 8,9 etter sukkerbelastning

nå er jeg spent på om jeg greier å unngå insulin dette svangerskapet..for regner med jeg får det nå også..

Men du blir kvitt det etter fødselen ja :)

Skrevet

ååå. d var bra. jg slapp insulin forrige gang. og håper jeg slipper d denne gangen også men ikke så farlig så lenge d forsvinner etter fødselen. :)

Skrevet

jeg var i grenseland jeg..så skulle prøve først kostregulert..og var veldig streng med meg selv..og jeg slapp insulin :)

Er jo de som måtte ha brukt insulin som har blitt helt kvitt det etter fødselen:)

Så lykke til med prøvingen :)

Skrevet

hvor stor var babyene deres da de ble født? Jeg er livredd for å få svangerskapsdiabetes pga barnets str og generelle tilstand. Håper på svar :-)

Skrevet

ja klarte også og regulere d med kosten. så håper jeg klarer og være like flink denne gang. forrige gang fikk jeg ikke diabetesen før jeg var ca 7 mnd på vei men denne gang får jeg det vel med engang jeg blir gravid så blir jo lengre tid uten "god" mat. men legger sikkert ikke på meg så mye heller da. hehe :)

Skrevet

jenta mi var 3784 g og 50 cm. så hun var ganske liten til og være diabetes barn. jordmoren min tippet henne på godt over 4 kg.

Skrevet

man får som regel svangerskap diabetes i 3.trimester :)

Skrevet

man blir tatt rundt terminen da vist man er moden nok til å settes igang

1. var 3360g og 50 cm

2. var 3790g og 50 cm

så de ble ikke store, men jeg greide å holde meg under 8 i blod sukker..langtidsblodsukkeret lå på 5 som er veldig bra..så man trenger ikke få store unger nei :)

Skrevet

på en måte synes jeg det var veldig greit å få svangerskap diabetes..for man får god oppfølging på sykehuset hver uke :) ul annen hver uke..

Så lenge man slipper insulin da..håper jeg slipper det denne gangen også da :)

Skrevet

Ja jeg hører folk sier at man blir fultg opp veldig bra, men det som bekymrer meg er om babyen blir veldig stor også er det flere risiko faktorer i forbindelse med det. og sist med ikke minst...veldig mange som har svangerskapsdiabetes, får diabetes senere i livet. Men det nytter ikke å bekymre seg sånn, får heller få rompa opp fra sofaen og ta noen lange turer, og ikke spise så mye snop ;-)

får man det så får man det, den tid den sorg, må slutte å bekymre meg hehe

Skrevet

fra hvilken uke får man ul annen hver uke?

Skrevet

Moren min fikk svangerskapsdiabetes i 3.trimester og måtte begynne med insulin. Hun ble satt i gang til termin, fordi barnet ikke trivdes i magen lenger, og fødte en helt gjennomsnittlig stor baby.

Hun sluttet med insulinen etter fødsel, og har ikke utviklet diabetes senere i livet. (Men hun fikk beskjed om at om hun får flere, så vil hun mest sannsynlig få svangerskapsdiabetes da også, men tidligere enn sist gang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...