Ella-83 Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har bare lyst til å kaste denne dumme p-ringen ut av vinduet. Argh.. Jeg sliter max med hormonprevensjon og dette er vel det siste håpet jeg hadde.. Likevel kjenner jeg meg som en hormonbombe med en lunte så kort at man må ha mikroskop for å se den.. Det passer veldig dårlig i kombinasjon med en svært trassig ti åring og en litt for tålmodig far til denne.. Og dette i kombinasjon med masse tid sammen med disse to pga. juleferie. Hurra!! Har inntrykk av at mange her ikke bruker hormonprevensjon. Hva gjør dere da? Hoppe av i svingen er jo veldig usikkert og tar bort mesteparten av moroa etter min mening. Kondom får jeg ikke sambo til å bruke, men nå er jeg så lei at jeg nesten tvangsinnfører det. Enten blir det dong eller så blir du far! Hehe.. :-)
babysyk-med spire! Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Hei Klar? Huff skjønner frustrasjonen din... fader ikke lett for oss kvinnfolk som må gå på dette dritet der, og bli proppet full av hormoner, så vi omtrent tørner!!! :/ URETTFERDIG!!! Jeg har blitt anbefalt å slutte på p-pillene i 6.mnd nå, så det kan jo bli spennende. Vet du hva sambo sa??? Kan du ikke bare begynne på p-ring da.... HALLLOOOOO!! poenget er jo at jeg skal holde meg unna slik hormonskit i 6.mnd. Så her blir det vel ikke sex(eller samleie....) på 6.mnd. han er ikke noe glad i kondomer han heller.. ikke jeg heller for å være ærlig.. Men sa til han som du har lyst til å si: enten kondom eller bli far Synes mannfolka bør ha litt forståelse for dette med hormoner... Grrrr....... Lykke til, kast p-ringen så langt du får den Så får vi late som kondomer er gull verdt en tid fremover, eller så får mennene våre bare bli KLARE nå ;o) He he Fortsatt god jul!!!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Her bruker jeg babycomp, fungerer utmerket! Brukt siden februar. Bruker kondom på røde (usikre) dager. www.buenaventura.no
Ella-83 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2007 Spurte legen min om denne for noen år tilbake og han mente at den var veldig usikker.. Men søstern min har brukt den i flere år både til prevensjon og også til babyplanlegging. De hadde en gutt fra før og ønsket jente og de fikk det hvertfall til. :-) Men var ikke nesten alle dagene røde den første tiden? Søstern min sa at det tok lang tid før den "skjønte" syklusen hennes. Jeg er hvertfall dritt lei av disse hormonene. Blir psyko av p-piller, minipiller får jeg uren hud og ustabile blødninger av, p-plaster trigger migrenen maks og nå har jeg altså prøvd p-ring og jeg føler at den har samme virkning som p-piller. Har ikke prøvd spiral da, men den har jeg hørt så mye rart om. Jeg vil bare være meg.. Sånn sett var minipillen genial. STOR forskjell fra p-piller. Følte meg veldig harmonisk og stabil, så hadde det ikke vært for de andre problemene, så hadde jeg nok gått tilbake til den. Kanskje kan jeg bare holde ut noen måneder til og så kan vi slippe problemet helt en periode ;-) Bare ikke humørsvingningene skremmer han helt bort i mellomtiden da.
Ella-83 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2007 Kom på en ting til. Hver gang jeg har et lite irritasjonsutbrudd, så slenger sambo ut et eller annet om når vi får barn så..., at jeg ikke kan få barn når jeg irriterer meg så lett osv. Han er hvertfall veldig klar over at jeg ønsker meg barn da. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke disse kommentarene.. Forslag?? Han må jo ha dette med barn ganske plantet i hodet han også da, når disse kommentarene kommer så lett. Men tenker han på det på på en måte som tilsier at han begynner å bli klar eller "gnager" på samvittigheten hans at han vet at jeg ønsker meg det så sterkt, mens han ikke er klar? Liker ikke å tolke så mye for jeg er en litt sånn "rett frem" person. Sier det jeg mener istedet for å gå rundt grøten. Lurer jeg på noe, så spør jeg, men akkurat rundt dette temaet her, så er det ikke så lett å få svar. Spør jeg, så gnåler jeg. Så jeg har sluttet å spørre. Og da må jeg nesten ty til tolking istedet...
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Var en del røde dager i begynnelsen, men stabiliserte seg etter et par måneder tror jeg det var! Jeg har bare positivt å si om bc!
lilleanna Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Jeg tror at din samboer gjør det samme som min; han vet at jeg ønsker meg et barn til, og hver gang jeg er sur og irritert sier han at han vil ihvertfall ikke ha barn når jeg er sånn. Jeg tolker det som en måte å få meg til å slutte å være så irritabel. Hvis du slutter å være så irritabel så skal du få en belønning, ET BARN, men hvis ikke skal du straffes og da vil jeg ikke ha barn med deg! Hvis du skjønner hva jeg mener! Belønning og straff-propaganda!
jinta86 Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 hey jeg veit ikke om dette rådet hjelper deg.. men jeg tåler heller ikke hormon prev på noen måte blir bare hissig og sambo fikk gjennomgå til de grader.. så ga han bare beskjed om bru dong pilla er kastet til helvete.. men han har ikke tatt i bruk dong enda og ikke hopper han av i svingen.. men til gjenjeld holder jeg at på sexen da men han har begynt og klage på det og.. men veit ikke om det hjalp deg noe da. kansje... klem
Ella-83 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2007 Høres logisk ut. Men hvor lenge skal man oppføre seg "pent" for å få belønning? Vi hadde en veldig vanskelig periode for et par år tilbake. Jeg ble uplanlagt gravid og han forlangte abort og det ble bare kaos. Han mente at timingen var elendig, noe som egentlig var helt sant, den kunne ikke vært verre, og at vi da kunne prøve å lage barn igjen når ting hadde stabilisert seg. Det endte med abort, noe jeg fikk store problemer med i ettertid og jeg gråt meg i søvn hver kveld, slet med å være sosial pga frykten for babyprat osv. Dette tæret veldig på forholdet og han mente at han ikke akkurat ble mer klar av dette. Jeg fikk til slutt hjelp av Amathea og humøret mitt og alt ble mye bedre. Nå har alt vært veldig bra i godt over et år. Dessuten har vi fått alle de andre tingene på plass også. Bolig, jobb og økonomi er bra. Vi krangler svært sjeldent og lever ganske rolig og stabilt. Så når kommer "belønningen"?
lilleanna Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Da høres det ut som det går bedre i forholdet deres, ja, men jeg synes synd på deg for at du måtte ta abort for to år siden, og nå sitter med ønsket om barn. Det må være tøft, men da er du også sterk. Mitt beste råd er at du dropper all preventsjon. Bare kutt det ut, si det i en bisetning til mannen din og hvis han vil bruke preventsjon får han hoppe av i svingen eller bruke kondom. Min venninne ville ha flere barn, men det ville ikke samboeren hennes. Hun gjorde dette, sa til ham at hun ville ha barn og nektet å bruke preventsjon, uten store diskusjoner. Han brukte ikke preventsjon heller og nå er hun 19 uker på vei. Alt gikk som smurt! Og jeg skal si at han ville ikke ha flere barn han altså!! Menn tåler tydeligvis ikke å diskutere emnet "prøve å få barn". Det blir som Hernes sin maktmetode: De har noe vi vil ha, derfor kan de stille krav om det ene og det andre!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 Lojalitet må til. Si at du ikke orker hormoner og at legen anbefaler deg å slutte. Si samtidig at du respekterer hans ønske om at han ikke er klar enda, og at det nå er hans tur til å bruke kondom. Gå til anskaffelse av PFC, evt persona, og bruk dette i tillegg til kondom på røde dager. Det er viktig at mannen opplever tillit, ikke at bare du gjør slik du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå