brummemamma- Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Hvor lenge er det vanlig med barseltårer? Småen er 11 dager, vi har vært hjemme en uke og hele denne uken har jeg bare grått og grått. Jeg er ikke lei meg hele tiden, eller føler meg nedstemt, men når jeg ikke får til ammingen (det er stort sett hele tiden) gråter jeg, når småen skriker, når jeg leser noe rørende, og utenom det i tillegg - føler jeg renner over av følelser. Sambo er verdens beste og jeg elsker han og småen over alt på jord, men føler meg som en dårlig mor når han tar mye av stellet eller bærer lenge på småen og jeg ikke har ork til å overta. Far er uenig, men litt bekymret for mor merker jeg. Hvor lenge er det vanlig med barseltårer og når bør man eventuelt bli bekymret?
Marius og Jonas! Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Jeg gråt hver dag den første måneden..... Men jeg hadde en tøff fødsel-opplevelse, og fikk heller ikke til ammingen, og følte at dette var helt forferdelig! Samboeren min hjalp meg igjennom den tøffe tiden, og i dag er alt bare fryd og glede!!!! Så det går nok over skal du se, bare ta tiden til hjelp! Å bli mamma er ikke bare bare! Og du må huske på at kroppen din har gått gjennom mye de siste 9 månedene, så det er bare naturlig at følelsene går litt amok....! =)
ifie Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Jeg var på sykehuset i tre-fire dager (husker ikke helt) og da jeg kom hjem satte grininga i gang Jeg gråt vel borti en uke, tror jeg, for alt og ingenting. Så lenge du ikke føler deg deprimert eller lei deg hele tiden, som du sier du ikke gjør, så tror jeg ikke du trenger bekymre deg. Hos meg stoppet tårene nesten like fort som de kom, men jeg kjenner at følelsene fortsatt tar mer overhånd nå enn før fødselen. Lykke til og kos deg masse med babyen din!
Mammapudding Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg gråt ikke spesielt mye, men var nedstemt og sint i nesten 3 mnd. Vil tro at barseltårene "burde" gi seg så smått etter 6 uker? Da tenker jeg på at barseltiden er jo 6 uker, men det er bare hva jeg tror..har på ingen måte noen annen grunn for å påstå at det er sånn:)
brummemamma- Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2007 Takk for svar Da skal jeg ikke bekymre meg på en stund, er vel bare enda et utslag av ønsket om å være supermamma og mestre alt ) må bare skru ned forventningene til meg selv tror jeg
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Tror det kommer veldig an på hvordan hele fødselsopplevelsen din var. min første var tøff og kjente godt barseltårene ja.. Vart noen uker her, men var nedstemt i flere mnd'er.. Denne gangen har alt vært mye enklere og har ikke hatt barseltårer og nesten ikke slik nedstemthet heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå