Gå til innhold

Ang kalkun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere hatt til og evt saus? Håper på tips. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hatt grønnsaker...gulrøtter, rosenkål osv..og brun saus.

Kanskje ikke det mest spennende, men godt er det !!

Skrevet

Lage brun saus med litt kraft fra kalkuna..

Så grønnsaker, poteter og det viktigste av ALT; waldorfsalat!

Skrevet

vi har rosenkål, poteter, gulerøtter, rødkål og brokkoli. LAge også deilig brun saus av krafta.

Skrevet

Jeg ville stappa kalkunen med svisker, tørket aprikoser, rosiner, appelsinbiter og valnøtter. Deretter ville jeg hatt kalkunen i en stekepose.

Så ville jeg brukt sjyen fra kalkunen som saus. Ville bare tatt å silt den og tilsatt maizenna-brun og litt creme fraiche.

Som tilbehør ville jeg absolutt hatt waldorfsalat, poteter og rosenkål.

Skrevet

Stuffing, potetmos, fløtesaus med stekesjy og rødvin, medisterpølser, kålrotstappe, babygulrøtter, dinner rolls, erter, rosenkål, bakte søtpotetskiver, bønnespirer.

Og tranebærsaus, men det er bare fordi husholdets amerikaner insisterer.

Bortimot alt tilsatt uforskammede mengder fløte og smør og slikt.

Skrevet

MMmm masse gode forslag her. Vil anbefale brun saus. Tilsett noen skiver med brunost i slutten av koketiden og en dæsj med fløte rett før servering. SNADDER!!

Skrevet

Nå er jeg ikke god på kalkun selv men når svigermor lager er den såå god! Hun lager stuffing og gnir krydder under skinnet før steking. nam!

Skrevet

vi stuffer med løk,fersk sopp,meieri smør og gnir den inn med masse salt og pepper.koker saus av innmaten. har waldorfsalat,ostegratinerte poteter og grønnsaker til, jammy.kjenner at jeg gleder meg nå hehe.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. ;o) Skal ha det på nytt års aften og første gang vi lager det selv.

Skrevet

Vi bruker å ha mandelpoteter, hjemmelaget fløtesaus (brun), rosenkål, waldorfsalat og cranberry sauce.

Lager stuffing av bacon, creme fraiche, brødterninger, bladpersille mm.

Skrevet

Koker kraft av skroget + diverse greier som jeg bruker i sausen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...