Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 3 uker og 5 dager. I starten hang hun ved brystet i timer i strekk. Jordmor sa at jeg skulle törre å ta henne fra brystet etter 15 min og så tilby det andre brystet. Fikk også nesespray så melken skulle renne til fortere. Har brukt slik nesespry i noen uker nå og synes det fungere. Problemet er nå at jenta mi bare suger effektivt i noen minutter för hun sovner ved brystet. Jeg kjemper for å få henne våken slik at hun kan amme ferdig. Ammingen tar nå en time av gangen og jeg blir så utrolig frustrert over at hun ikke suger mer effektivt. Hva kan jeg gjöre? Er det noen som kjenner igjen dette? Går det over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ja jeg kjenner så absolutt igjen dette . Har en sønn på 5 mnd som er /har vært slik.

Rådene jeg har fått er: stryke på øret, under føttene (øker suge refleksen) , klipe på nesebenet. (sistnevnte har jeg ikke brukt da jeg synes det er "brutalt" )

Prøver altså å holde han våken så godt jeg kan.

Desverre så har jeg ikke noen andre gode råd til deg. Annet enn å sette deg godt til rette og ta tiden til hjelp.

Er hun slik hele døgnet?

Du kan lese mye på www.ammehjelpen.no

Vil også anbefale deg å legge ut innlegget ditt på ammedebatten her.

Men jeg sitter enda i timevis å ammer. det er effektivt på morgenen, og tar lengre og lengre tid utover dagen.

Men jeg lar han bruke den tiden det tar jeg da.

Skrevet

I starten så drikker de sakte, det går fortere med tiden.

Du bør ikke ha masse klær på babyen når du ammer, blir det for varmt, sovner de fort. Ha på body og strømpebukse, masser fotsåler og håndflater.

Legg ut innlegget ditt på ammedebatten ja.

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...