Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Hva er folks forhold til bleiedispenseren? Har hørt mye positivt, men også mye negativt... Jeg vil gjerne vite hva dere mener?!
tertilus Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Mener du bleiebøtte? Vi har henta gratis bleiebøtte på Babyshop som Reflex gir vekk. Er førstegangs, så har ingen erfaring. Tror imidlertid det er delte meninger omkring dette.
vimsa .-) på overtid Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 registrer deg heller gratis på Reflex/angelcare/babyshop... da får du gratis angelcare bleiebøtte.... Eller bare reis på en babyshop butikk, om du har en i nærheten, og registrer deg og få bøtte hos dem....
Bebis08 Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Vi brukte det litt med forrige mann, men jeg ryddet den fort vekk. Syntes det luktet og hatet å tømme den full av bæsjebleier. Jeg vil bare hive dem rett ut i søpla heller. Men så er det kort vei til søppelkassa ute da. Men tror mange er fornøyd med dem....
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Den enkleste måten å bli kvitt bleiene på, synes jeg er å hive dem i en fruktpose/brødpose, knytte igjen, og hive i søpla. Luktfritt, enkelt, trenger ikke bruke badegulvsplass til bøtte, og slipper refills. Så jeg tenker at bleiebøtte er unødvendig...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 hmm...jeg gjorde det for en stund siden, men rakk ikke hente innen fristen. Så jeg kan kanskje gjøre det en gang til? Evt fortsatt hente ut?!
tertilus Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Send en mail til Reflex og forklar at du ikke fikk hentet den innen fristen. Jeg gjorde det. De slettet da min bestilling slik at jeg kunne registrere meg på nytt.
Kakebakesøte Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Vi har fått oss den gratis bøtta fra babyshop. Før det brukte vi å slenge alt rett i søpla ute. Men jeg må si jeg er ganske fornøyd med denne bøtta. Selv med varmekabler lukter det ikke av den. Vi tømmer den ca 2 ganger i uka.
BlåklokkaVest Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Har fått sånn gratis jeg også, men ser at jeg kommer til å vente med å bruke den til babyen er litt større. Jeg foretrekker nemlig å kaste bæsjebleier i dunken utenfor døra....og i begynnelsen er det jo bæsj i nærmest hver eneste bleie. For ikke å snakke om at det går mye bleier, og en derfor kommer til å bruke opp en pose på no time! Jeg husker jeg talte bleieskiftene et par dager for morro skyld, og kom opp i 11 bleieskift på en dag! He-he! (Da snakker jeg om første uken hjemme altså! Det dabber fort av :-) )
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Jeg fikk en sånn gratisbøtte, og er egentlig kjempefornøyd med den bortsett fra en ting... Det blir for dyrt.. Bruker en sånn dispenser i uka og det koster 249,- for tre stk... Plastposer har jeg egentlig mer enn nok av så jeg trenger ikke kjøpe så dyre poser... så vi finner fram den gamle igjen vi...
timu Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 har hørt at de ikke bør stå på gulb med varmekabler, da dette forverrer lukta...noen som har erfaring?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har også hentet en på Reflex som jeg registrerte meg på nettet for å få. Vet ikke om den er noe bra, Angelcare- men tenkte nå og prøve så evt sette den bort om det ikke funker. Refillene er jo ganske dyre, og jeg valgte å ikke kjøpe flere enn den ene som følger med.
melkekua™ Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 Hvis dere har varmekabler i gulvet er det en idé å la bøtta stå på en hambus/gryteunderlag Har hørt at det virker bra! Vi har forresten bleiebøtte fra Sangenic, og er veldig fornøyd. Registrerte oss hos Reflex også slik at vi fikk en gratis. Greit å ha en nede på badet og en oppe på soverommet.
UngVoksen-over termin Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 Hadde Sangenic bleiebøtte forrige gang. Der var posene parfymert, og på varmekabler luktet det kvalmt! Denne gangen har vi hentet gratis AngelCare bleiebøtte hos Reflex, - og skal prøve den siden det ikke er parfyme i posene. Så lenge den er gratis er det jo ok å prøve den ut - så kan man velge om man vil fortsette med den siden :-)
26.des Skrevet 3. januar 2008 #15 Skrevet 3. januar 2008 Vi brukte bleiebøtte på førstemann, men sluttet med det pga ekkel lukt nedi bøtta (selv om vi tømte den flere ganger i uka) og at det koster mye for refillposer (det er da bare plastikk!). Siden vi har hund så har vi bæsjeposer til den som vi kjøper for 10 kr på REMA (50 stk), og de er helt ypperlige å putte bæsjebleiene i. Det er håndtak på dem slik at vi får knyttet igjen godt. Anbefales som et alterntiv! Vi skal i hvertfall bruke det på den som kommer nå, når han kommer....
CB-BabyBoy Skrevet 3. januar 2008 #16 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal ha fordi vi ikke har søpledunk rett utenfor; kan ikke bare svippe ut med den når vi vil. Skal ikke stelle på badet, så det med varmekabler blir ikke noe problem. Har sett den man kan få gratis, men vil undersøke hvor mye det koster for refill poser. For det kan hende at andre merker har billigere poser, men kommer an på - må bare sammenligne og se. Er generelt skeptisk til slike gratis ting, man må jo gi fra seg adresser etc og selv om det står at man kan fjernes fra lister og at de ikke selger, så stoler jeg rett og slett ikke på sånt. Ofte så blir adresselister som det solgt til forskjellige organisasjoner, vet at bl.a liberoklubben solgte til krybbedødforeninga. Tror man bare må se an økonomi og hvordan situasjon i forhold til søppel er. Om man har lett tilgang på søplekasse ute, så er det kanskje ikke nødvendig.
Maigullet Skrevet 3. januar 2008 #17 Skrevet 3. januar 2008 Vi har bleiebøtte fra Sangenic, men kommer ikke til å bruke den. Synes det lukter kvalmt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #18 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har unnet meg den lekre søppelbøtten fra Vipp - som jeg har ønsket meg leeeeeeenge. Kommer til å pakke de "verste" bleiene i kompostposer/risposer, men den er så godt som lufttett, så hvis man tar ut søpla rimelig ofte, så blir det slett ikke så ille. Vipp-spann er vanvittig dyre, men ingen utgifter til refill og sånt, den ser bra ut, og den er kjekk å ha på badet etterpå også. Bleiebøttene er jo ikke akkurat lekre da... Og å pakke hver eneste bleie i plast???? Fy skam... ;-)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 3. januar 2008 #19 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skulle absolutt ha bleiebøtte til føste men den måtte vi kaste ut etter noen uker , for den stinket noe helt forjævlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå