Håperpåønskebaby Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Var hos legen i dag, og det viser seg at jeg har betennelse i bekkenet. Har jo fått betennelsesdempende... Har sittet en del i bil i tillegg til å ha vært i familieselskap i dag, så har så inn i hel..... vondt! Vær så snill, kan noen si meg hva som hjelper? Er forresten ikke gravid, så skal tilbake om ca 1 mnd for å prøve å finne årsaken til at jeg i en alder av 19 år har så store bekkenproblemer uten noen gang å ha vært gravid..
Håperpåønskebaby Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 28. desember 2007 vær så snill da! noen!?!
blirjegsnartmamma Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Hei! Jeg har STORE problemer med bekkenet. Tar noe betennelses dempende, men det hjelper stort sett ikke.. Holder på å dø akkurat nå føler jeg, får ikke sove pga det. MEN, kiropraktoren sier jeg har skevt bekken, og det er det ikke så mye å¨gjøre med.. Har ikke vært gravid, er det heller ikke, så dette er rett og slett medfødt.. Skal til legen igjen 7/1, får se hva de sier da, men i mitt tilfelle får jeg ikke rettet det permanent, så jeg har innfunnet meg med at smertene kommer og går som de vil.
Beama Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har bekkenløsning, og det som hjelper litt for meg er å sove med støtte mellom bena.. ikke bare mellom lårene men og mellom anklene. reise meg med bena samlet. gå ut av bilen med bena samlet osv. Ikke bære for mye, og når jeg først bærer mye så må jeg fordele vekten likt på begge armer. Ellers kan en god varm dusj/bad hjalpe litt. Bruker også bekkenbelte. Men om dette funker for deg vet jeg ikke, siden det ikke er bekkenløsning du har. Lykke til.. bekkensmerter er ikke noe godt.
mammaen til Celine Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Det som hjalp meg, var trening i varmtvanns baseng. Jeg fikk henvisning fra legen og trente på sykehuset en gang i uken. ble nesten helt bra av det!
Håperpåønskebaby Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2007 Å gud... Kan det være jobben min kanskje? Løfter og bærer vedig tungt på jobb, og tror ikke jeg klarer å unngå det... Har heldigvis 14 dagers ferie nå... Sov utrolig dårlig i natt, hadde pute mellom bena, men vil bare gråte igjen nå...
M'n'M Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Hei, har bekkenløsning selv nå i mitt andre svangerskap, det er tøft.. Bestilte via Ebay en Leachco Full Body Pillow ( se www.leachco.com) som jeg nå noen netter har sovet med. Den er ikke helt lett å få rundt seg, men den avlaster veldig om natten. Får i allefall en mye bedre søvnkvalitet. Følger med bruksanvisning på flere måter den kan brukes .. Betalte ca 500,- inkludert frakt (merket som gave så jeg ikke fikk toll og mva på den :-))
Håperpåønskebaby Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2008 Fikk et bekkenbelte av min mor i dag, så¨får prøve det, og ringe legen i morgen..
Evab Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Hvis du har en jobb hvor du står masse, så vil jeg absolutt ha brukt bekkenbelte. Jeg kjenner virkelig at det avlaster når jeg har det på. Har fått noen uttøyingsøvelser fra fysioterapeuten min, og jeg merker stor forskjell på de dagene jeg gjør øvelsene og de dagene jeg glemmer det... Kanskje du kan spørre legen din om å få henvisning til fysio. Da vil du få sjekket hele fysikken din, tips om hva du kan gjøre hjemme, øvelser i basseng/ sal, kurs o.l. Ellers så er det utrolig lindrende med vaaarm dusj eller et bad. Har ikke badekar, men bruker å ha dusjstrålen hardt mot bekkenet i en stund, og synes det hjelper. Det hjelper også å ligge mye. Mye bedre å ligge enn å sitte. Fysioterapeuten min sa at jeg må legge til rette for å gå minst mulig i arbeidet mitt og ha muligheten til å hvile skikkelig når jeg er hjemme, så dette prøver jeg på.
Håperpåønskebaby Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2008 For det første: Tusen takk for svar! Går til fysio pga ryggen... så skal ta det opp med ham. Men nå trenger jeg sykemelding... Går, står, løfter og bærer mye tungt på jobben... Det med varmt vann følte jeg ikke hjalp noe.. og det gjør like vondt å ligge som å stå, gå eller sitte...
Niem og Patrick Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 For meg hjelpte fysioterapi, å å sova me ei tynne dyna mellom beinå. Dvs legga dynå mellom beinå frå anklane å opp, å så legga litt for å støtta opp så ikkje magen blei hengandes, liksom. Men da va mens eg va høygravid, vel å merka=) Har og et hvetebelte som varmast i microen, å festast rondt korsryggen.. Deiligt å gå me når ein e stiv og støl..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå