Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Hjelp!!! Har vært plaget med småkviser på mage/skuldre helt siden jeg ble gravid og i ansiktet.. MEN NÅÅÅÅÅÅ nå er det plutselig vabler i ansiktet og eksem på innsiden av armene og magen... Har slitt en del med intolleranse men aldri pr dags dato hatt noe reaksjon som dette. Er hissig eksem og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. HAr hatt dette siden julaften nå og vet ikke hva eller om jeg kan smøre med noe... Og fastlegen er jo seff ikke tilbake før på nyåret. Føler jo heller ikke at jeg skal stresse legevakt med dette. Noen som kan komme med råd eller som har opplevd lignende? Er umulig å finne ut hva det er som utløser dette og. Har holdt meg unna det meste av mat for å se men nå.......?? Kan man smøre med hydrokortison? Aloe vera svir som søren :s
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Uten at jeg skal være bombastisk, så tror jeg ikke hydrokortison er anbefalt når man er gravid, ei heller antihistaminer. Selv sliter jeg med kløe, og det som fungerer best for meg er Eurax. Har en hvitvask-spray også, men tørker ut huden litt. Men vet ikke om dette er noe som kan hjelpe for deg...? Håper det! Krysser fingrene for at eksemen din gir seg=)
polarn & pyrene Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Jeg sliter med npe som heter vintereksem. Klær veldig mye på armer og bein. Har egentlig resept, men den fungerer ikke så bra p åmeg. Men jeg fant en kjempe fin krem på apoteket den heter Enydrial fra ROC det er en moisturisning body lotion. Jeg er syper fornøyd med den og den er parfyme fri ettersom jeg ikke kan bruke det.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 Tusen takk for svar begge to!!! Må få kommet meg på apoteket i morgen og spurt om hvitvask og den andre kremen som ble anbefalt her. Lurer veldig på hvor ialledager jeg fikk dette fra... Men det viktigste nå er bare at det roer seg. det kløøøør nemlig nå, de andre dagene har det bare vært der lissom.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2007 Dytter meg selv opp i håp om at det finnes enda flere gode råd... Eksemet gir seg ikke og liker ikke disse vablene noe spesielt godt :S
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Er mulig du reagerer på vaskemiddelet du bruker når du vasker klær, eller på såpa i dusjen.. Anebfaler å bytte til Neutral vaskepulver og skyllemiddel, og bytte ut dusjsåpa med läktacyd.. Jeg har fått beskjed om at jeg fint kan smøre med hydrokortison, har slitt med eksem på øyelokkene hele svangeskapet.. Aloe Vera bør du ikke smøre noe særlig med, da det kun skal brukes som førstehjelp en dag eller to, etter det begynner den faktisk å tørke ut huden.. Har funnet en fuktighetskrem på apoteket som fungerer veldig godt på meg, den holder eksemen i sjakk, og den var også ekstremt bra på brannsår fant jeg ut (smurte på et tykt lag med den da jeg hadde brent meg på komfyren, og etter ei uke hadde jeg bare et lite arr).. Den heter Decubal Recover Cream..
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Kan jeg spørre om du har spist mandariner? Jeg får slikt utslett når jeg spiser mandariner, så det holder jeg meg unna!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2007 Jeg har spist klementiner men det er riktignok flere dager siden. var før jul:s Men veldig glad du spurte for da er jeg hakket sikrere på at det er noe mat jeg har fått i meg;) Har bare aldri hatt noen slik reaksjon før... Ellers bruker jeg kun neutral vaskemiddel, da legen min konsekvent mener det er reaksjon på vaskemidler, og ikke parfyme og har til og med byttet ut alle ullklær i tilfelle det var de. Er bare passe rådvill når det er såååå mye eksem. Til og med damen på apoteket ble skremt og mente en lege burde se på det :s wæææææ!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå