isa3 Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 hei, er 19 uke på vei og har fått skikkelig hjertebank etter hver lite ting jeg gjøre,gå opp og ned treppe eller bare ordne huset. jeg nesten kan se hjerte mitt det banker så hard at det føles som det vil ut av brysta mi. skremmendes!! er det bare jernmangel?? noen andre som har det sånn??
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Hei.jeg har det akkurat på samme måte. Hadde sånn i mitt forrige svangerskap også..er vel fordi hjertet jobber litt mer når man er gravid tror jeg:)
3-prinser Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Har det akkurat på samme måte. Forferdelig. Er så ille innimellom at jeg bare må legge fra meg alt og sette meg ned. Trodde det var lavt blodtrykk, men hadde litt lav blodprosent. Er 21+2.
isa3 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 takk for svaret. tror dere det holde med jerntilskudd???? ta dere noe??
3-prinser Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Jordmor anbefalte meg å kjøpe Floradix Formula (jernekstrakt). Fåes kjøpt i vanlig dagligvarebutikk.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Hei! skønner det er skremmende med hjertebank, men dette er helt normalt og har ikke noe med jernmangel å gjøre. De aller fleste gravide får hjertebank i ulik grad, og det kommer av at hjertet må tilpasse seg den økte blodmengden som skal pumpes ut i kroppen. Ikke ta jerntilskudd uten at legen din har sagt det! Ikke sunt å få i seg for mye jern dersom du ikke trenger det. Lykke til med graviditeten!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Jeg er også plaget av hjertebank, men dette sitter i hodet? om noen skjønner.. setter jeg meg ned hører jeg hjertet slå skikkelig hardt i hodet..? er dette det samme som hjertebank tro? Ang jerntilskudd rådet jordmor meg å unngå det dersom blodprøvene hos legen var normale. Før ga man alle gravide råd om å ta slikt tilskudd men nå er det visst omdiskutert da for mye jern ikke er bra...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Hjertebank er nok et graviditets greie ja. Normalt og ufarlig, men om man har det veldig ofte informer legen din om det! Min lege ville overvåke hjertet i et døgn om det ble veldig plagsomt. Nå ble det aldri noe verre for meg.. så ble aldri noe snakk om å overvåke. Årsaken var at om jeg hadde noe "feil" med hjertet som aldri hadde blitt oppdaget før, kunne dette gi utslag når man blir gravid og blodmengden øker og belastningen til hjertet øker. Sjansen er vel liten for det, men greit å informere lege om plagene dersom det er plagsomt og det hemmer deg! Men det er ingenting å bekymre seg for!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå