Gå til innhold

Masse blod og smerter,,,,


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var vi, som mange andre, på byttetur på kjøpesenter. Midt i alt kaoset kjentes det ut som jeg tisset på meg, men skjønte fort at det ikke var det. Skyndte meg på do og det kom like mye blod som det kommer tiss når jeg tisser!! Ikke stoppet det heller så vi måtte plukke opp barna i lekerommet og jeg måtte sitte på pose i bilen for å ikke søle til setet.

 

Kom hjem og det fortsatte å blø - masse. Fikk også takvise smerter (kan sammenlignes som lette rier) og gikk bare og ventet på at "klumpen" skulle komme. Var vondt når jeg satte meg og vondt når jeg gikk...

 

Ringte etterhvert sykehuset (var på UL der for to uker siden etter en mindre blødning) og fikk beskjed om å avvente til i dag hvis ikke det kom så mye blod at jeg følte at jeg mistet kontrollen...

 

Det kom ikke noe annet enn blod i natt heller og kl. 8 ringte jeg sykehuset for å få time til UL og utskrapning. Etter noe venting slapp jeg til slutt inn og de tok innvendig UL. Jeg studerte ansiktene deres mens de stod og så på skjermen som var vendt fra meg, og synes begge hadde en bekymret rynke i panna. Etter en stund som føltes som en evighet sa legen at alt så bra ut!!! HÆ?? Jeg skjønte ingen ting! Hvordan er det mulig?? Da jeg fikk summet meg og sett den lille så jeg jo at hun snakket sant, og ble selvfølgelig veldig glad :-)

 

Men jeg forstår ikke hvordan man kan blø så masse og ha så vondt at jeg krøket meg, og at det fortsatt er liv der!!?? Noen som har opplevd noe lignende?

 

Legen kunne heller ikke gi noen forklaring, men sa det muligens var morkaka som vokser og hadde sluppet et feste eller noe sånt... Er 12+2 i dag og vet at ukene fremover blir med klump i halsen for om dette går bra...

 

Godt å få skrevet det ned egentlig - håper noen gidder å lese da :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint!

Viser at det kan gå bra selv med blødninger.

Jeg har hatt noen også, men ikke fullt så voldsomt som med deg.

Nå er jeg i uke 32:-)

 

Lykke til videre!

Skrevet

Å dette var godt å lese :) så flott at alt gikk bra..Må være den beste nyheten dere har fått.. gratulerer

Skrevet

hei..jeg hadde det sånn i uke 8.var på ul og allt var bra. I uke 13 kom smertene tilbake.....dro på sykehuset og da hadde spiren vært død siden uke 9.... Hadde da hatt en ma. Ikkeno ålreit.

Men har jo lest her inne at flere har hatt det som deg uten at noe behøver å være galt.:) Fint at allt var bra!!

Skrevet

Jeg hadde en ma i slutten av august, da uten smerter og lite blod i forhold til nå, så jeg har fortsatt vanskelig for å tro at det faktisk er liv der!

 

Blir så fokusert på det også da... Har to barn fra før, da jeg var gravid med de var jeg så og si uten bekymringer. Nå går jeg og tenker på denne spiren og sjekker om jeg blør både titt og ofte... Klarer ikke å la vær selv om jeg bestemmer meg for det!

Skrevet

Hei, jeg har mistet 2 ganger i sommer, MA begge gangene. Den siste gangen kom jeg til utgangen av uke 10 da jeg begynte å blø slike mengder du beskriver. Gynekologen tok UL og alt så ba ut, men hun kunne ikke forklare blødningen. Ble sykemeldt, lå en uke rett ut, gikk kun på do. Kom på legevekte med MASSE blod etter 6 dager -da fant de en POLYPP som jeg fikk operert bort. Jeg roet meg og det ble mindre blødning i 3 dager, men så begynte det igjen. Reiste på legevakta, der var det liv. Tok UL to dager etter hos gyn. min fordi vi hadde avtalt time -da var det IKKE LIV. jeg tror det er pga stresset med blodapet og for lite jern i kroppen gjorde at jeg gikk inn i en truende abort. Hvis det blir mer blod så husk ikke bare å sjekke blodprosent, men også jernlageret. Følte jeg har fått en dyr lærepenge..... LYKKE TIL, TENK POSITIVT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...