Gå til innhold

er jeg smålig nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min snart 3 år gamle gutt er hos faren sin annenhver helg og en ettermiddag i uken. I det siste har han begynt å si at han bor på ******* (der hvor faren bor). Han sier at det har pappan hans sagt. Jeg klarte ikke å dy meg og forklarte at "Nei, pappa bor på ********, mens du og mamma bor på ********(hvor vi bor). Er jeg smålig da? Kjente bare at det irriterte meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bor jo der annenhver helg, eller er han bare på besøk hos pappaen sin? Som han er på besøk hos sin tante eller mormor?

Jeg syns ikke du er smålig, men jeg syns du kan si at "Ja, du bor litt på ****** med pappa, og på ******** med mamma."

Når du er 3 år har du ganske masse oppi hodet, og noe kommer litt feil ut, så det er jo ikke sikkert at det er pappa som har sagt det heller. Spør om han har badebasseng og tiger i hagen til pappa, så sier han sikkert ja;-)

Skrevet

enig med matja

Skrevet

føle seg hjemme på begge steder. Hjemmet er alltid åpen for dem begge, og selv om sønnen min, på 7 år, har en litt håpløs far, er han stolt av å bo hos han også. (Dvs at far ikke alltid har vært like opptatt av samvær mm, og at gutten dermed har vært mye mindre hos ham enn annanhver helg).

Så jeg synes dette er dumt av deg. Rart at du ikke ser at den eneste du sårer med dette er gutten din. For det vil jo føles som om du nedvurderer tilknytningen hans til far og fars hjem, når du sier at det bare er faren som bor der. Og tenk på hvor lite "offer" det er for deg å si at gutten bor hos far også, når du vet hvor mye det vil glede han.

Skrevet

Signerer Synnøve F...

Skrevet

Jenta mi på samme alder bor fast hos meg og annenhver helg hos pappaen, slik som din gutt.

Hun sier selv at hun bor begge plasser, og det må hun få lov til!!

Hva er vel ikke bedre enn at barna føler seg hjemme, også hos pappaen sin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...