Gå til innhold

Ballrom/lekerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på et kjøpesenter i dag og ramlet innom Burger King. Etter å ha sittet der en liten stund så ser vi en liten gutt på ca. 3-4 år som står ute på gulvet og kaster opp. Vi blir helt perplekse og titter oss rundt etter foreldrene for å få sagt i fra. Da ser vi at gutten står ved dem og spyr mere. Faren bare henter servietter og tørker opp. Så går det en liten stund og så blir vi oppmerksom på at en av de ansatte har begynt å "jage" på ungene for å få dem ut av ball/lekerommet. Skjønner jo ut fra bruddstykker av samtalen mellom han og en av sjefene at barnet har kastet opp der inne også. Dem henger opp en stor plate forran inngangen. Denne platen er låst fast oppe med hengelås.

Flere foreldre blir faktisk småsure fordi lekerommet er stengt og vi som sitter ved de nærmeste bordene forsøker å fortelle dem at det er nødvendig siden et barn har kastet opp der inne.

Vi har da klart og glemme at denne gutten også kastet opp rett ved der vi satt og kom ikke på det igjen før vi ser at en av de ansatte går rundt og feier opp søppel rundt bordene. Når hun kom til oppkastet så bare tittet hun på det og trakk på kuldrene. Ok tenkte vi, da kommer hun snart tilbake og vasker det.

Når vi reiser oss for å gå så har hun ennå ikke kommet. MEN da ser vi en jente i ca. 4 årsalderen som er på vei inn i ball/lekerommet. Hun står da og sliter litt med å få dratt denne platen ut fra åpningen sånn at hun kommer seg inn. Vi har selv et lite kaos med å få ryddet etter oss og samlet sammen våre barn og ting. Det neste vi ser er at moren til jenta står og holder oppe platen så ungen kommer inn. Jeg sier i fra til henne at dem har stengt lekerommet fordi et annet barn har kastet opp der.. Moren bare trekker bare på skuldrene og fortsetter og la barnet sitt leke der.

Da kunne jeg ikke annet enn å riste på hodet. Den plata var så tydelig plassert der for å markere at ballrommet var stengt. At jenta ikke forsto det er nå en ting, men moren burde skjønne det. Og at moren synes det er greit at ungen leker der andre har kastet opp kan jeg ikke fatte og begripe.

Selv lar jeg aldri noen av barna mine leke på sånne steder. Eldste min gjorde det en gang og det holdt på å gå galt. En eldre unge satte seg på han så han forsvant under ballene. Da måtte jeg gå inn og grave frem ungen min etter å ha fjernet det andre barnet. Da ble jeg ganske så overrasket over hvor mye mat og dritt det var blandt ballene. Jeg vet det er ganske strenge regler for disse rommene, men vet også at dem ofte ikke blir fulgt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj...........mista helt lysta på å spise på burger king ever igjen;( Ekkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...