Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Mødre som er under 18 år, hever de først sin egen barnetrygd og deretter barnet sitt sin?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Det var bare et spørsmål, få deg et liv selv.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Spørs vel om de får den selv eller ikke;) Jeg har aldri fått en krone av barnetrygden, vet jeg. (Sånn rett i hånda, væshegod) Selv om muligens pengene har blitt brukt på meg.
Den drygaste Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 folk kan være like så gode mødre om de er 18 eller 30 kommer helt an på hvordan de er oppe i hodet sitt. så det er mange her inne som er litt eldre som faktisk har en tankegang som en drittunge på tolv men som har unger i fleng. mens en på 18 kanskje er en kjempegod mor og får tyn pga alderen..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Si meg; kan du lese? Hvis ja; hvor har jeg skrevet noe stygt om unge mødre i denne tråden? Jeg kom bare til å tenke på barnetrygden, det var det eneste jeg nevnte og spurte om. Du derimot, ble usaklig og hisset deg opp med engang og skrev følgende: "folk kan være like så gode mødre om de er 18 eller 30 kommer helt an på hvordan de er oppe i hodet sitt. så det er mange her inne som er litt eldre som faktisk har en tankegang som en drittunge på tolv men som har unger i fleng. mens en på 18 kanskje er en kjempegod mor og får tyn pga alder" Hvem har nevnt eller sagt noe i denne tråden som fikk deg til å blåse deg opp og lire dette av deg? Ikke svar på innlegg hvis du bare kommer med såkalte ikke-svar og svada.
prekæs Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Nei. Barnetrygden utbetales i foresattes navn. Vanligvis moren. Har ikke peiling på hvem som mottatt barnetrygd når mor fremdeles er umyndig.
Den drygaste Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Ja jeg lot meg rive litt med der ja, men sånn jeg oppfattet det så var det en sånn umorsom spøk eller noe.. hehe må bare beklage men agresjonen henger litt igjen etter de andre trådene jeg har svart på.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Nei. det var faktisk ikke det, men et reellt spørsmål. Men følte meg såpass dum som lurte på det at jeg signerte anonymt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Men hvis en under 18 får barn, så er jo hun/han også en foresatt. Så egentlig burde jo sin egen bt bli tatt vekk da, eller overført til vedkommende. Selv om man er ung og får barn, så får man seg vel sitt eget hjem i den forbindelse? Ergo er jo "besteforeldrene" ikke forsørgerpliktig ovenfor barnet sitt når barnet har stiftet eget hjem og familie. Jaja, alt man skal lure på...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 Moren min får fortsatt barnetrygd for meg.
Grorüd.. Skrevet 28. desember 2007 #13 Skrevet 28. desember 2007 Våre foreldre er jo i utgangspunktet forsørgerpliktige helt til vi er 18 da, er de ikke? Dessuten så vil jeg tro at de fleste unge foreldre (sikkert godt voksne og kanskje?) får litt økonomisk hjelp fra foreldrene sine en gang i blant. Her leier vi gratis under foreldrene mine feks. Betaler kun strøm, og får "låne" penger til mat, bleier etc DERSOM vi har dårlig med penger..
Synne&TheTerminator Skrevet 28. desember 2007 #14 Skrevet 28. desember 2007 Nie, jeg får kun barnetrygden til sønnen min. Mamma får for meg=) Pluss husleie.. Men vis jeg hadde flyttet hjemmefra hadde jeg fått den vel...
Synne&TheTerminator Skrevet 28. desember 2007 #16 Skrevet 28. desember 2007 åå?? Men det hadde jo bare vært helt teit vis hun skulle få pengene som min far betaler hun for å bruke på meg...? Hmm..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. desember 2007 #18 Skrevet 28. desember 2007 Når jeg flytter til barnefar neste år, får verken moren min eller jeg barnetrygd for meg. Sånn funker det her hvertfal:-)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #19 Skrevet 28. desember 2007 Moren får barnetrygd for barnet. Bestemora får barnetrygd for mora. Og ikke alle unge mødre mottar støtte fra familie... Vi betaler huslån, mat, bil og alt annet selv. eneste vi har fått fra våre foreldre er gaver...
Grorüd.. Skrevet 28. desember 2007 #20 Skrevet 28. desember 2007 Så skrev jeg de fleste og da som du sikkert så. Men grunnen til at jeg skrev det, var jo på en måte for og understreke at det er en grunn til at de fleste foreldrene beholder barnetrygden selv, selv om barna flytter ut/får barn etc. Og, ja. Her og betaler vi maten, bilen osv selv, men vet at det er mange unge som får bo gratis dersom foreldrene feks. har en leilighet i underetg. osv. Vet jo såklart at ikke alle har det, da.. Men akkurat DET var ett eks. om meg. Men samme det, HI har fått svar på spm sitt. Foreldrene får b.t helt frem til ungene er myndige, enten ungene dems får barn før eller etter fylte 18.!
Grorüd.. Skrevet 28. desember 2007 #21 Skrevet 28. desember 2007 Kristine16MedFelix23\9-07 : Sånn er det ikke, hvem har fortalt deg det? Har din kommune en sånn egen ordning, eller? Så lenge du ikke er myndig får forelderen(e) din(e) b.t for deg, med mindre du er under barnevernet e.l.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. desember 2007 #22 Skrevet 28. desember 2007 Vi har fått beskjed om det fra NAV. Å nei jeg er ikke under barnevernet. Så vet ikke jeg.. Vet bare det jeg har fått beskjed om;)
Grorüd.. Skrevet 28. desember 2007 #23 Skrevet 28. desember 2007 Fra nav.no ( http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/hovednummer/h33?f=templates&fn=main-j.htm&2.0 ). Utbetaling av barnetrygd for ”barn” som selv får barn: Dersom et ugift barn under 18 år som bor hjemme hos sine foreldre, selv får et barn, er hovedregelen at barnetrygden skal utbetales til den ugifte morens verge. Barnetrygden for den ugifte morens barn (beregnes særskilt og) utbetales også til vergen. Vi viser også til kommentarer i rundskriv til folketrygdloven kapittel 22, § 22‑1 "Utbetaling til umyndige - vergemålsloven". --- Utbetaling av barnetrygd for barn som flytter for seg selv: Dersom et ugift barn under 18 år flytter for seg selv, på hybel, i bokollektiv eller lignende, skal barnetrygden fortsatt utbetales til barnets verge. Det vises for øvrig til kommentarene i rundskriv til folketrygden kapittel 22, § 22-1 ”Utbetaling til umyndige – vergemålsloven”.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå