Gå til innhold

Trenger litt hjelp.. prinsessen har 40 i feber...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror muligens det er en tann for hun virker ikke forkjølet eller syk på noen annen måte. bare sutrete og varm. men bør jeg ringe legen??

hun har nå fått pinex og ligger å lufter seg i bare boddyen på teppet sitt.

Holder det at jeg måler og følger med at temeraturen roer seg eller bør vi dra til legen? noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(mulig jeg er litt hysterisk, men er jo bare redd for at prinsessen ikke skal ha det bra :( )

Skrevet

40 i feber var da veldig ekstremt!! jeg ville ringt for sikkerhetsskyld!!

Skrevet

oki da ringer jeg legevakten

Skrevet

Hvor gammel er ho? Hvor lenge har ho hatt feber? Går den greit ned med paracet? Jeg hadde nok ikke ringt legevakta og ho ikke er veldig slapp eller i dårlig almenntilstand, men det er meg.

Skrevet

Barn tåler ganske høy feber før de er skikkelig syke. Prøv med litt kald luft og paraset slik at feberen synker. Men sjekk tempen med jevne mellomrom fordi den går fort opp og ned. Jeg har hørt at det beste er at barnet har det litt kjølig.

Skrevet

hun er nesten 7 mnd.. snakket med legevkten nå.. de sier ikke så mye. så det går vel helst bra. får bare måle hver time og se om feberen går ned da.. huff stakar liten tulle...

Skrevet

Det går nok bra skal du se, selv om det er ikke er noe særlig:/

Ha det kjølig i rommet, men ikke så kaldt at ho fryser. Gi masse vann eller annen drikke, mål tempen og gi febernedsettende om den blir for høy (jeg gir da den kommer opp i 39,5 eller høyere) Følg med på almenntilstanden hennes, blir ho veldig slapp og du føler det er noe galt, ikke nøl med å ringe legevakta igjen. Følg med på tempen i natt, gjerne hver andre time så den ikke blir for høy.

Skrevet

Bare hold henne avkjølt, gi pinex og drikke så går den nok ned skal du se:) Sønnen min får alltid ekstremt høy feber, tipper gjerne over 40.5 til tider, men så lenge jeg passer på de tingene overfor så får vi den ned, og holder den der:) Mitt tips er at så snart du ser antydninger til at den er på vei oppover, så gi pinex igjen, gjerne litt før;) Det er svingningene i feberen som kan være farlig, med tanke på feberkrampe osv.

Skrevet

oki.. takk skla dere ha..

hun virker kjøligere nå.. drikker litt vann og så vi sattser på det "bare" er en tann ;) og t det snart går over for stakar liten min... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...