Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Jeg og bf har standard samværsavtale,og der står d at den gjelder til hun er 2 år.Hun er 1 nå.Han har innkallt til mekling for han vil ha henne mere.Er jeg pliktig til å møte opp siden den vi har gjelder til hun er 2?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Du er vel ikke pliktig til noe som helst, men det vil ta seg heller dårlig ut om du ikke møter opp. Og far kan jo be om å revurdere avtalen, den er jo ikke rettskraftig dersom det er en avtale dere har signert begge to:) Vær glad for at bf viser initiativ til å ha barnet mer, det er jo ikke alle som er så heldige. Og forsøk å møt han på halvveien, det er sånn det er å være foreldre, gi litt og ta litt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Dersom det blir innkalt til mekling har begge parter møteplikt.... ellers kan den som møter opp bestemme det meste selv. I tillegg får jo den som møter opp en meklingsattest, og da er det bare å gå til tingretten. Barnefar her møtte ikke opp på mekling, og jeg fikk utforme samværsavtalen selv - og om han ikke blir fornøyd må han selv søke om mekling på nytt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Har meklingsattest og der står d at avtalen gjelder til hun er 2.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 d var jeg hi som skrev dette over her.vi har vært til mekling og i attesten står d at den gjelder til hun er 2.er jeg pliktig til å møte opp på nytt før hun fyller 2 da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 ja for all del, møt opp. hvorfor i alle dager vil du ikke det? hvordan skal dere få til et samarbeid til det beste for barnet om en av foreldrene nekter og prate? du, men aller mest barnet ditt taper på at du nekter og møte opp. du må jo ha en vis interesse av og høre hva far har og si
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 jeg vet om en mamma som har 2 barn på over 10år.. (så de skal i utganskpunket bestemme litt selv?) Far ville ha dem mer, helst at de flyttet til han og samvær med mor.. og fikk god hjelp av venner, slekt om det var "smart" å gjøre dette.. (barna ville flytte til far) Han bestilte ny time til mekling.. men mammaen dukka ikke opp.. hun hadde det godt nokk fra før og var ikke intresert i å "miste" dem. så der skjedde det INGENTING!!! Når jeg var på mekling møtte ikke barnefar opp heller.. jeg fikk "bestemme" hva som skulle stå på denne avtalen osv.. men den ble ikke gyldig om far ikke skrev under.... da måtte vi bare se det an ut i fra hvor mye far egentlig ville ha barnet.. far kan jo ikke dømmes i en rett til å ha barnet mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå