Gå til innhold

Grøt


*smula*

Anbefalte innlegg

Har noen av dere begynt med grøt?

Vi har ikke startet ennå, men kommer nok til å starte med smaksprøver når vi kommer tilbake fra ferie i januar.

Hva slags grøt bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har heller ikke begynt ennå... Men har kjøpt inn maisgrøt, så har lyst å begynne snart egentlig.. Har lyst at hun skal sove natten igjennom.. Eller i hvertfall bare ett måltid fra 0730 - 07, vet ikke om det er for mye å forlange jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med grøt. Hos oss var det også slik at han begynte plutselig å våkne flere ganger i løpet av natta. Så vi begynte med litt kveldsmat i håp om at han kanskje skulle sove natten igjennom. Men det gjør han ikke likevel. Han legger seg ca kl 20 og våkner igjen mellom kl 02 og 03. Så våkner han igjen i 06-tiden.

 

Men på den andre siden, så elsker han grøt da. Er kjempeivrig når jeg kommer med tallerkenen og spiser godt. Nå har vi såvidt begynt med litt grøt på formiddagen også, og det ser ut til å falle i smak.

 

den første pakken jeg kjøpte var risgrøt, men så kjøpte jeg maisgrøt da den var tom. Virker som om han liker maisgrøten enda bedre enn ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med grøt for ca 3 uker siden, da gullet var 4 måneder. Han får MME, så da anbefalte helsestasjonen å starte med grøt. Den siste uken har han fått en full porsjon til lunch, og de siste dagene også til kvelds, og det ser virkelig ut som om at han liker det! Og også her i huset er det ingen tvil om at maisgrøt er foretrukket foran risgrøt! =) Og det må nevnes at han sover som en baby.... (Fnis....) Legger han kl 19 på kvelden og sover da til kl 06 uten å engang måtte sette inn smokken i løpet av natta (som var et lite problem før). Har med andre ord fått en bedre og roligere søvn, og jeg syns nesten han virker litt mer harmonisk og mer opplagt enn før. Ser også ut som han har lagt på seg litt, har iallefall fått litt mere bollekinn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med grøt en uke før han var 4mnd.. Dette pga han våknet så mange ganger på natta.. (får mm)

Har gitt ris & havre grøt.. Gått kjempe bra! Prøvde litt maisgrøt og, men da var han urolig hele natta, tåler visst ikke den..

Nå legger vi han 21, får pupp 03 og sover til 09.. deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også såvidt startet med litt grøt... og litt frukt... men her sover han ikke mer enn før gitt! Begynner å blir ganske så sliten! Hadde håpet på ihverfall litt færre nattmåltider etter vi startet mred grøt, men neida... Kan jo hende det hjelper når grøtmåltidene blir større.. men hvor fort kan kan trappe opp til full grøtporsjon liksom? Han ser ut til å like grøten godt, men hva er best for magen liksom? De siste nettene har han våknet annenhver time eller oftere... spiser og sovner med en gang igjen da! Trøtt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir en stor soiseskje med grøtpulver nå, tidligere en t-skje som var smaksprøve.. Har en t-skje med maltekstrakt som jeg blander i den ferdige grøten.. har ikke merket noe på magen da.. Gir grøten en halv time før sengetid.. Og her sover han mye bedre! Men jeg måtte bruke ris og havre grøten, han fikk vondt i magen av mais grøten. Var da våken hver 2.time hele natta.. slitsomt!

Nå er det natta 21, pupp 03/04 og morgen 09.. Helt nydelig..

Men jeg har ikke hatt det slik før nå.. Så vet hvordan det er å være trøtt hele tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...