Gå til innhold

Voksipose eller lammeskinnspose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 29.02. Lurer på om det vil være lurt av meg å kjøpe voksipose eller lammeskinnspose til vognen? Har forstått det slik at lammeskinnsposen er billigst og minst, men at den vil jeg bare kunne bruke i vinter/vår og så vil den være for liten til vintern igjen... Er voksiposen for stor til å bruke til en nyfødt? Noen som har noen gode råd om hva jeg bør kjøpe? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale Odenwälderpose. Er dunpose med lammeskinn i ryggen. Passer ihvertfall til barnet er to tre år og skinnet kan taes ut når det blir mildere til våren og kan også brukes separat og har hull til 5punkts sele i vognen.

sjekk www.lilleprinsen.no

Skrevet

Jeg har lammeskinnspose, hull til 5 punktsseler. Brukte den til gutten var 2 år gammel, da var det blirr vår igjen, så tror nok du har den til ungen din er 2 år du også.

Det må være det beste kjøpet vi har hatt..

Skrevet

Vi var innom Ullkorga (produsenten) og kjøpte voksipose til babyen som kommer i slutten av april. Vi kjøpte også med sommerdyne som vi kunne bytte ut med, og mener vi får mye mer bruk for en slik pose enn en lammeskinnspose da dynen i voksi-posen er laget av ull også. Det sies at den er veldig god og varm...!

Dama som vi kjøpte posen av var tilfeldigvis hun som kom med voksiposen som produkt og viste oss masse fine teknikker med knyting og produktinfo, så jeg satt igjen med inntrykket av at den posen får jeg brukt til alt i minst 3 år fremover! Passer absolutt for nyfødte, da de elsker "hule"-følelsen en sammensnurpet voksipose gir dem....tryggheten sammenlignes masse med livmora.

Så jeg gleder meg masse til å ta i bruk min voksipose!

Dersom noen bor i nærheten av Rindal (møre og romsdal, trøndelag el.l) anbefaler jeg dere absolutt til å stikke innom Ullkorga, da de selger 2-sorteringsposer til 1600 kr. Feilene som er gjort på dem er så og si umerkbare, jeg så ikke engang at det var noen feil på min pose.

Og du får veldig god service fra folk som vet hva de snakker om:-)

Skrevet

Lammeskinnsposen er dyrere enn voksiposen om du kjøper i ekte skinn. Er det fake, så blir det mye billigere ja.

Selv har jeg lammeskinnsposen, og er veldig fornøyd med den. Lillegutt er 14 mnd nå, og den passer i allefall til han er 2 år. Eneste minuset jeg kan komme på, er at du må rense posen da. Er ikke bare å hive den i maskinen slik som det er med voksi, eller falskskinn.

Skrevet

Jeg har kjempepositiv opplevelse med voksiposen. Har jobbet i småbarnsavdeling i barnehage og barna sov ute i denne posen i minusgrader iført kun ulltøy og kom inn så gode og varme. Voksiposen pakkes gjerne mer rundt barnet enn ullpose feks og er dermed veldig lun. Og som en annen sier her så er den veldig trygg for de bittesmå nettopp fordi den brettes rundt barnet...

Det finnes flere måter å brette den på og med en liten i bag feks kan det lønne seg å brette inn vingene først for så¨å legge "pløsa" oppå bagen. Dermed blir det ikke nødvendigvis så trangt. ( sorry litt merkelig forklaring men kanskje du skjønner det..?;)

En annen fordel med voksi er at den passer til alle barn i og med at den er så lang. Var heldig å få kjøpt en brukt voksi med sommerdyne også og gleder meg stort til å bruke den. Men har ikke termin før i mai da så. hehe..

Og en ting til: voksiposen er ektremt lett å holde ren. Kan bare ta av trekket og vaskes i maskin;)

Ellers tror jeg nok at de fleste poser med ull/skinn er gode og varme så er bare å velge det du selv foretrekker;)

Skrevet

Tusen takk for tipset :) Lurer litt på om det blir voksipose til min lille i magen ja... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...