ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Jeg er pedagogisk leder i en bhg, og har avtalt med styreren at jeg skal ha ferie i april. nå har jeg fått tilbud om annen jobb som passer bedre siden det er rett ved der jeg bor, derfor har jeg tenkt å si opp der hvor jeg jobber nå. Siden det er 3 mnd oppsigelsestid lurer jeg på hvis jeg sier opp 1.januar, om ferien regnes som oppsigelsestid eller må jeg jobbe i mai også?
MammaTil2 Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Det er lov å ta ut ferie i oppsigelsestiden, så du trenger ikke jobbe lenger pga at du skal ha ferie.
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Du kan ta ut ferie i oppsigelsestiden din.
___ Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Reglene for å ta ferie i oppsigelsestiden er ganske kompliserte. I ditt tilfelle der dere alerede har avtalt ferie tror jeg det skulle gå greit, men hva med å semde oppsigelsen i dag? Da ville du være på den sikkre siden. Oppsigelsestiden løper januar, februar og mars. Deretter tar du ferie som avtalt i april og kan begynne i jobb i mai. Du kan lese mer om dette her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=8246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå