Gå til innhold

Marie linnea kom i turbofart!(langt)


Gutt03Jente07Gutt14

Anbefalte innlegg

8 dager over termin kom endelig den lille prinsessa vår. Det gikk veldig fort. Det hele startet den 21 desember. KL 23 fikk jeg plutselig veldig vondt i ryggen. Jeg tenkte ikke så mye over det, for jeg hadde hatt mye vondt de siste dagene. Plutselig så kom de første riene veldig brått. De startet med 5 minutter mellomrom. Det var ca 23.10. De var ikke så veldig vonde, så jeg tok det bare med ro.Tiden gikk veldig fort, kl 23.40 fikk jeg veldig vondt. Da var det plutselig bare to minutter mellom hver rie. Det gikk fra 5 og ned til 2 minutter veldig brått. Mannen min ringte rett ned på føden og vi fikk beskjed å komme med en gang.Han måtte også ringe etter barnevakt. Jeg er glad hun kom veldig fort.

Vi kom oss av gårde litt før kl 24. Nå kom riene hardere og dem ble vondere. Vi kom ikke så veldig langt før jeg fikk så vondt at da ringte mannen min tilbake til sykehuset.De sendte ambulanse med en gang.De skulle komme i møte. Det var ikke så langt vi kom før jeg sa at nå må vi stoppe. Vi stoppet utenfor en bensinstasjon og ventet på ambulansen der. Nå hadde jeg tette rier å kjente at babyen hadde kommet seg langt ned i bekkenet. Kl 00.30 kom endelig amulansen, da var det så vondt at jeg skjønte at vi ikke kom til å rekke sykehuset.Vannet gikk rett etter jeg kom inn i ambulansen. Det var egentlig litt deilig følelse, selv om riene da bare ble kraftigere. Vi måtte vente litt på jordmor, som kom med en annen ambulanse fra sykehuset.Hun kom rett etter på.

Til slutt kom vi endelig av gårde. Noen minutter senere kjente jeg at jeg måtte presse. Ambulansen stoppet med en gang, og etter 2 pressrier kom verdens peneste prinsesse ut. Jeg revnet ikke i det hele tatt. Noe jeg var veldig redd for. Jeg revnet veldig mye med min første, så jeg var redd for at jeg skulle gjøre det igjen. Hun ble lagt opp til brystet mitt med en gang. Hun var så vakker. En helt utrolig følelse.

Hun ble født 22.12 kl 00.52 og veide 3705, 53 cm og 36 rundt hodet.

Det var veldig trangt inni ambulansen, så det er ikke et sted jeg vil anbefale å føde, men det var en utrolig fin fødsel selv om det ble litt dramatisk. Trodde aldri jeg skulle føde på under 2 timer.

Hun ble litt dårlig etter den raske fødselen. Hun hadde blitt så stresset at hun hadde svelget masse fostervann med avføring i.Det ble tre søvnløse netter på sykehuset, for hun lå å skrek hele tiden. Hadde også problemer med å komme i gang med ammingen. Det var vondt for både mamma og pappa å se at hun hadde det så vondt.

På julaften fikk vi lov til å dra hjem. Det var en utrolig fin julegave. Vi kom hjem til en veldig stolt storebror som hadde ventet lenge på søsteren sin.Farfaren var litt stolt over at hun ble født ved rudskogen, så hun fikk navnet rudskogjenta. han sa at det blir nok ei biljente.

Nå er vi så heldige at vi har fått både en gutt og ei jente. Vi er heldige som får oppleve det å få barn. Får nesten lyst på en til , selv om jeg har hatt store problemer med kvalme i begge svangerskapene.

Nå er vi bare hjemme å koser oss alle fire. Jeg må gratulere alle som har født og lykke til til dere som venter. Gled dere. Da takker jeg for meg.

Ønsker dere fortsatt en god jul og godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du ser marthe så er det ikke mye aktivtet igjen her inne på desemberklubben - de fleste er opptatt med sine små.

Ikke ofte noen føder så raskt som deg, virkelig en heftig opplevelse - som jeg tipper rudskogjenta kommer til å få høre mange ganger opp gjennom livet sitt :o)

I morgen fyller hun sin første uke - gratulerer med det og til resten av familien :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...