Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Har forvillet meg skikkelig inn i barnevogn-jungelen. Vi studerte litt på vogner i høst, men bestemte at vi skulle vente til nyttår. Nå er det snart nyttår.... og jeg vet ikke hva jeg vil ha. Det er ikke akkurat enkelt dette. Noen som kan gi meg råd? Jeg skal ha fire gode store hjul. Og helst en vogn som ikke er alt for tung. Men det viktigste er jo at det er god for ungen.
Capricorn74 Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Dytter litt på denne. Lurer også på hvilken vogn jeg skal kjøpe. Har hørt at det er litt forskjell på hvilken vogn du kjøper avhengig av hvilken årstid barnet blir født også. Vi får vårbarn (mai) og jeg lurer jo da på hvilken vogn som passer best til sommer/høst bruk. Så om noen har noen bra tips så hadde det vært kjempefint:)
Puselure Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Det er skrevet masse om ulike vogner på barnevogndebatten på venstre side her på bim. Forrige gang fikk vi februarbaby og vi gikk over til sportsvogn når poden var 5 mnd, og da var d jo sommer:) Nå venter vi mai/juni baby og regner med at h*n kommer til å ville ut av bagen på vinteren, så en lun bag og sportsvogn er godt å ha. Vi fikk Basson Roma Duo vogn til poden, men jeg er ikke fornøyd med 4 hjul, synes det er tungt å trille med. Vi trillet ofte 4 ganger om dagen når han var liten;) Så den ble byttet ut når vi tok ibruk sportsvogn. Nå driver jeg å kikker etter bag til Traxx Jaguar 3, har sportsvogna, men skal kjøpe til bag. Poden har en Trends for kids jogster twist og er superfornøyd med den, men den er poden sin;) Tror de aller fleste bager til 4hjulinger er gode og lune, jeg er mer skeptisk til str på bag til 3hjuling. Jeg anbefaler å prøve forskjellige modeller, både 3 og 4 hjul. Gjerne hør med venner som har barn, hvilke erfaringer de har. Hadde jeg visst det jeg vet om vogn i dag hadde jeg aldri kjøpt stor vogn med 4 hjul!! Men det er min mening da;)
mamma_til_2_prinsesser Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo Combi fordi vi ville ha en stor bag. Baggen på Emmaljunga er 90cm lang, og den lengste som finnes på markedet bland de kjente merkene. Vi har termin i juni og ønsker at babyen skal få ligge i en lun bag med voksipose fra tidlig høst og så lenge som mulig utover vinteren. Med førstemann hadde jeg en Brio kombi vogn. Her var baggen så liten at nurket måtte bytte over til sportsvogndelen allerede etter 3 mnd. fordi det ikke ble plass til voksiposen der. Så hvis du har behov for voksipose (eller annen type vognpose) de 6 første mnd ville jeg satset på vogn med stor bag.
kajfla Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 janine 73 Hvor mye betalte du for den vogna? og hvor kjøpte du den?
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Vogner er det store temaet her om dagen også.. hehe.. Har jobbet i barneutstyrsbutikk selv og det eneste jeg kan si er at det er maaange forskjellige meninger om hva som er bra. Selv står jeg imellom en 3 hjuling som er lett og vanvittig god å trille og stabil: One three hill Urban jungle.. Eller.. 4 hjuling som jeg alltid har tenkt å ha, men ser at er litt tung for meg å bære inn og ut av bilen. Fordelen med denne er at sportsvognen er vendt mot meg (og kan snus dersom jeg vil det). Det er denne jeg kommer til å bruke i det høsten og vinteren for å¨få plass til pose og barn da jeg får en liten i mai/juni.. Bag vil da nesten uansett bli for sommer halvåret så størrelsen er nesten det samme for meg.. Men ville selv valgt emmaljunga vogn. Syns de er fine klassiske og har masse greie detaljer;) Ville sett etter følgende iallefall: stabilitet, vekt, str på kurv under vogn, hjul (foretrekker lufthjul selv), sikkerhet så klart, justering/høyde på håndtak og hvordan den er å demontere og legge sammen.. Det er mine tanker så langt. Anbefaler deg virkelig å ta en tur innom en utstyrsbutikk og trille litt og er du heldig får du nok noen råd med på veien! Lykke til i valget Husk at den gjerne skal brukes over en lang periode så er kjekt med en vogn man selv føler er rett!
Eliise Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Ikke bare tenk på komfor for babyen, de ligger jo fint i de fleste vogner (som er flat da). Husk å tenk på at mor og far skal trille denne vognen ganske masse! Og feil håndtak kan gi vond rygg, så tenk over det i allefall, at dere finner en vogn med god trille komfor. Ellers så er det jo stor forskjell på hvor stor plass de tar i gang og i bil. Vekta både med tanke på inn og ut av bil, og trilling i med og motbakke. Ellers var det nevnt mange gode punkter over her =) Hadde jeg kunnet gjøre om, så hadde jeg lånt, eller kjøpt vogn brukt for den første perioden, til jeg fant ut hvilke behov jeg hadde. For det er lett og overse en god del ;-)
ALMA1 Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 jeg har min andre emmaljunga duo edge,betalte 7800 for den jeg kjøpte nå....på bebito i trondheim.de er så stødige og romslige...
kajfla Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 7800kr er mye penger, men man kan jo ha den i noen år, pluss at det er vel den eneste vogna med ekstra lengde..?! hmmm, får se om vi får mulighet til å handle i sverige. en del å spare på det. 7800kr i norge blir vel ca 6300 i sverige, mye penger det også..men alt hjelper. hehe er hvertfall en knall fin vogn!!
mamma_til_2_prinsesser Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Jeg kjøpte 2007 modellen og bet kr.6500,- Eneste forskjellen på 2007 og 2008 er fargene, og at de har fjernet bærehåndtakene på bagen i 2008 modellen. Så det kan være lurt å lete etter butikker som har igjen en eller flere av 2007 modellen hvis det er Emmajunga Edge Duo valget har falt på
kajfla Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 skjønner. hvis det ikke er bærestropper på 2008 mod så må de kanskje ha funnet en annen funksjon som fungerer greit... skal se litt rundt om det er noen igjen... knall fin vogn hvertfall
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #13 Skrevet 29. desember 2007 Bare et spørsmål, har du målt baggen på Emmaljunga Edge Duo Combi? For på barnevognguiden.no står det at bagdelen bare er 79 cm, mens sportsvognsdelen er 90 cm.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 29. desember 2007 #14 Skrevet 29. desember 2007 Veldig bra råd! Skriver under på dette;)
Lottes mamma Skrevet 29. desember 2007 #15 Skrevet 29. desember 2007 Hva med Bugaboo? Noen med erfaringer? Gode/dårlige?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #16 Skrevet 29. desember 2007 Bare et lite hint til dere som skal kjøpe nye vogner!! Se på finn.no først.Der er masse vogner som nesten ikke er brukt til halvparten av prisen. Noen vogner er bare brukt baggen på før de fleste bytter til noe mere sporty andre har vogndilla og bytter etter noen mnd. DU KAN SPARE MANGE LAPPER. Kjøpte selv min emmaljunga på finn. 2007 modell,brukt i 4 mnd(bare baggen),Sport delen er ubrukt og betalte 4000 for den. Den vogna er ubetydeligt brukt og ny for meg:=) Har ikke angra en dag på kjøpet. Hadde jeg villet kunne jeg kjøpt en ny,det er ike økonomien det står på,men kjenner jeg meg selv rett er jeg en av dem som har litt vogn dilla og kommer fort til og kjøpe meg en fancy trille(mest sannsynlig på finn.no)
-Petrine- Skrevet 29. desember 2007 #17 Skrevet 29. desember 2007 Vi kjøpte en Emmaljunga duo edge til førstemann og kommer til å bruke samme vogna til nummer to. Hun lå i baggen til hun var 7-8 måneder, altså fra Juli til Februar. Det komme jo litt ann på hvor stor babyen er, jeg hadde og har fortsatt ei lita jente. Nå er hun 2,5 år og ligger fortsatt å sover i sportsvogndelen. Hun er 85 cm. Emmaljunga duo edge er en tung vogn, så vi har en spotsvogn til bybruk av merket Quinny. Den er superlett og har 3 hjul.
kajfla Skrevet 29. desember 2007 #18 Skrevet 29. desember 2007 gå inn på emmaljunga.se det finner du målene til alle vognene deres.
Mininni Skrevet 29. desember 2007 #19 Skrevet 29. desember 2007 Vi har kjøpt Bugaboo, har fått den sterkt anbefalt både av svigerinnen min (som har en litn på 6 mnd nå) og av venninner med barn (både som har hatt den selv, og som har hatt andre, og nå vil velge den neste gang). I og med at jeg er førstegangs kan jeg jo ikke komme med noen egne erfaringer, men jeg undersøkte en delpå nettet i tillegg til hva jeg hørte av venner mv, og Bugaboo har fått veldig positiv omtale. Både vekt og funksjoner er hensyntatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå