Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Ble litt dårlig tidligere i dag etter frokost, og da jeg satt på toalettet rett etter ble jeg plutselig kjempekvalm og var like ved å kaste opp, for så å bli skikkelig svimmel der det svartnen for meg og jeg ble helt varm i hodet og nummen i hendene. Kvalmen holdt taket selv etter jeg hadde fått pusten ordentlig igjen, så jeg måtte bare gå og legge meg nedpå. Er jo i fin form igjen nå etter noen timer på puten men det var jo litt ekkelt så noen som har noen tips om hva dette kan være og bør jeg nevne det for legen min ved neste kontroll?(om en ukes tid) Takker for svar...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 for å si det sånn så tror jeg dette er ganske normalt. opplevde det samme flere ganger spesielt i begynnelsen av 2 tri. jeg tok det opp med jormoren etter at det hadde skjedd. fikk noen god tips på hva det kunne være. f.eks pga mitt lave blodtrykk, hun sjekket blodprosenten min. og kvalme pga graviditeten... det er kjempe ubehagelig når det skjer... men kan jo være lurt å ta det opp...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 er vel greit å nevne det. jeg hadde det sånn hver gang jeg vasket håret tidligere. blitt bedre med tiden for min del.
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 jeg har det slik HELE tiden, er i uke 22. ikke så mye kvalm men svimmel og det svartner for meg hele tiden, og har besvimt opptil flere ganger og får heller ikke i meg mye mat så har gått ned mye i vekt. alle mine blodprøver er fine, og babyen vokser fint, men legen konkluderte med at blodsukkeret synker plutselig og fort idet jeg holder på å besvime, som forhåpentligvis er forbigående enda jeg har hatt det nå slik i over 2 mnd. å bli svimmel å kvalm under svangerskapet er ikke uvanlig, men hvis det fortsetter bør du ta det opp med legen ja så de får sjekket ut om du har lave verdier på enkelte ting. men ikke bekymre deg dersom det bare var den ene gangen, kroppen sier selv fra når den er sliten å trenger hvile.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Det høres ut som det omgangssyke-viruset som går nå! Akkurat sånn hadde jeg det også.. Hadde ingenting med graviditeten å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Åssen er blodtrykket ditt??? kan ha vært ettt blodtrykksfall.... det er ikke farlig det, men veldig ubehagelig. Men jeg er ikke en lege.. hehe. Har lavt overtrykk selv, så er mye svimmel.
HelenFlores Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Takker alle for svar. Skal nevne det for legen min neste uke. Har hatt helt fint blodtrykk alle kontrollene så langt, men noe kan jo ha endret seg i julen med mye stress osv.. ordner seg:)
lizamor Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Dette skjedde meg ofte de to første mnd. av svangerskapet. Kan være følgende: Lavt blodtrykk, lite jern, lenge sida du har spist/lavt blodsukker,rett og slett at du stresser for mye(kroppen din tåler mindre),eller omgangssyke. (Det siste går nok kanskje ikke fullt så fort over). Mange gravide tenker ikke på at man trenger littegranne mere mat,litt mere hvile ,og mindre stress;)
1, 2, 3!!! Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har det slik også. Venter nå nr 3, og hadde det slik når jeg ventet nr 2 også. Begge jenter! B12-mangel var det hos meg da. Hadde nok B12 til bare én av oss. Fikk injisert Betolvex én gang i den ene rompeballen. Kjempefin etterpå! Skal nevne det for legen igjen den 2. når jeg har time!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå