Gå til innhold

Helvettes meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38 , og har i hele julen røyka som et svin!

Sprakk fullstendig.

Har hatt familien min her , mamma og pappa som er ny skilt , og kjekler som bare det- og jeg har et illsinne denne tiden, hormonene flyter og fyker.

Tårene renner hele tiden.

Og røyken er en fantastisk trøst.

Tenker virkelig : Det går heeeeeeelt sikkert helt greit.

Det jeg lurer på nå er ; Hvilken skade har barnet mitt tatt av dette?

Er det slik at jeg har påført henne en hjerneskade?

Får helt angst jeg når jeg går inn i meg selv...

Sparker som bare det i magen , så ingenting har endret seg slik.

Kjeft mottas med Ja takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke kjeft fra meg! Har røyka gjennom hele svangerskapet med den dårlige samvittigheten :( Ser ikke noen hensikt i å fortelle deg at jeg (eller de som ikke røyker) er så mye bedre enn deg!

Ungen din er nok helt frisk og rask skal du se :) Man DREPER ikke en unge ved å røyke (selv om de fleste ikkerøykerne mener at vi er de værste mødrene på denne jord og ikke burde hatt lov til å få barn)

Skrevet

Ja jeg kveles i min egen samvittighet.

Å gruer som en hund til fødselen. Domme dag føler jeg.

Men alikevell stikker jeg meg under kjøkkenvifta å super i meg noen trekk.. Faen er det med meg??????

Skrevet

Stakkars barn!!!! En stresset mor som pumper henne full med nikotin kom neppe være sunt! Får håpe for dere begge at hun ikke har tatt skade.

Lykke til videre. Hiv ut slekta, ro ned og trapp ned så godt du kan!!!

Skrevet

barnet ditt tar vel samme skade som om du hadde hatt barnet ved sidna deg og blåst røyken i ansiktet hans/hennes.

Jeg røyka før og er takknemlig for at jeg greide å slutte, skjønner på en måte at det kan være vanskelig, MEN så egoistiske er VI vel IKKE!!!!!!!

du kan jo se for deg bebin din kryper sammen og har det ubehagelig hver gang du trekker inn. kanksje det hjelper.

styggeste som finnes er å se gravide kvinner røyke.(noe jeg har følelsen av at du også mener)

lykke til og legg røyken fra deg.

Skrevet

Huff så lei jul dere har fått...

Ang røyken er slik at det er større fare for infarkter på morkaken mens man røyker, pga redusert oksygentilførsel. Stoffene i røyken gjør at blodårene trekker seg sammen.

Så pass godt på bevegelsene til babyen.

Snakk med jm ved neste anledning om situasjonen din så håper jeg hun kan gi deg gode profosjonelle råd.

Håper det ordner seg for deg, babyen deres og foreldrenen dine :o)

Skrevet

Røyker jeg også.....

Skrevet

siden du ba om "kjeft"...

Eller, dette er noe ei jeg kjenner brukte å se for seg.

Litt fælt altså, men funka som bare det for henne.

Hun Gro Nylander er jo en av de som har forska mye på dette med røyking i svangerskap. De ser at navlestrengen trekker seg sammen og blir slapp når mor røyker (får ikke nok 02). Dette øker risikoen for at ungen skal få strengen rundt halsen i.o.m den ikke er "spent".

Så det venninna mi gjorde var å se det for seg hver gang hun fikk lyst på røyk. At barnet fikk strengen rundt halsen.

Vet det er et innmari fælt bilde - men, den lille nytte godt av det. Blei lite røyking der i gården.

Skrevet

Hei ! Tror d er lurt at du ikke gjør dine foreldres problemer til dine egne. Mine foreldre sliter også og bor hver for seg. Jeg har vært nødt til å distansere meg litt fra deres problemer, har mer enn nok å konsentrere meg om: familien MIN! Har tre barn og mann, og når som helst kommer en til. Derfor er d viktig å ta hensyn til selv og din fam! Kanskje lurt å legge røyken på hylla og finne noe annet kjekt å gjøre, f.eks. kos deg med mannen din! Sex utløser endorfiner og gjør deg glad og mindre stressa! Dessuten kan d fremskynde fødsel, men prøv å ikke tenk for mye på det, kos deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...