Gå til innhold

trenger litt hjelp her jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

faren har bare barnet (1,5) på sine premisser. jobb, dama, venner, fest osv- alt kommer før barnet. han vil bare ha de populære dagene, og slippe resten. han kommer alltid for sent, klarer ikke se barnets behov ang mat, søvn, hvordan man snakker til et barn, han er rett og slett en helt ræva far. har prøvd og oppmuntre til samvær, støttet opp og fortalt hvor flink han er i håp om å styrke båndene. nå i jula gikk alt skeis, han krangler høylytt foran barnet for å slippe og se han. han ville kun ha han julaften kvelden for å vise han fram til familie, utover det hadde han INGEN interesse, og mener jeg er unormal, syk og det som verre er som sier det er normalt at de er litt mer sammen i jula. nå er jeg dritt lei hele mannen, han bryr seg kun om jobben og penger, og DRITER i ungen. jeg og samboeren min kan gi ungen alt han trenger av kjærlighet og trygget, og det er frustrerende at den gode trygge ungen blir helt ødelagt bare av å være hos "pappa" et døgn. har jeg noen rettigheter med å nekte samvær? vi orker ikke mer av han! synes så synd på barnet mitt som griner og roper nei nei nei når faren kommer for å hente, og løper for å gjemme seg. hva gjør jeg? hvis jeg nekter alt stiller jo jeg svakt, men kan ikke la det gå lenger, for det er direkte skadelig for stakkars ungen min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de mest ekstreme tilfellene så kan jo din ne samboer adoptere barnet ditt. Jeg anbefaler det ikke i denne saken (fordi jeg ikke vet nok om den), men sier at det er en mulighet.

Skrevet

jeg har snakket seriøst med han om å frasi seg farsskapet, og han hadde en periode på 3 mnd uten kontakt for å tenke på det. men svaret jeg fikk etter tenkeperioden hans, var at han ville ha kontakt når barnet ble 10 år, og da måtte han jo se barnet litt i mellomtiden (!!!) alt skal nemlig bli så mye bedre, bare ungen kan kle på seg selv, spise på egenhånd, ikke bruker bleier osv.. er det mulig? spør om hvordan det er å nekte samvær. skal ikke barnets behov komme først, og ikke farens? føler meg helt maktesløs, og at barnets stemme ikke blir hørt.

Skrevet

Ta en snakk med Familievernkontoret, så kan de hjelpe deg med alt du lurer på, så kan dere også få en time der begge to for å snakke om ting. Det som er greit med det, er jo at det er en objektiv person.

Skrevet

Snakk med familievernkontoret ja. Det har vært snakk om at det nå tydeligere skal presiseres juridisk at barn aldri skal tvinges til samvær med foreldrene mot sin vilje, dvs at barneloven skal endres noe. Dersom barnet sliter slik som du forteller, så antar jeg at samvær under tilsyn eller foreldrekurs for far eller noe annet kan være en mulighet her? FVK har sikkert noen gode råd å gi, dersom de er negative ville jeg kontaktet advokat for tips. Lykke til :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...