Gå til innhold

God saus til svineribbe?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en oppskrift som dere synes er god?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bruker ikke saus til svineribbe, man bruker ribbefettet.

Skrevet

Sjysaus. Ingenting er bedre enn det.

Skrevet

vanlig brun saus er godt. Har smakt m julekrydder i, og det er også godt, ja:)

Skrevet

Takk for svar dere :o)

 

Vet at det tradisjonelt ikke brukes saus, derfor jeg spør etter oppskrift på en passende saus. Vi ønsker demlig å bruke saus selv om mange mener at man ikke skal ;O)

Skrevet

Takk alle sammen! Da blir det vanlig brun saus :o)

Skrevet

Knaongod saus:

lag vanlig brun saus (gjerne av pose).

Tilsett en klatt smør og en klatt rømme.

Når ribba er ferdig heller du stekesjyen fra ribba opp i sausen (husk å sile!). Smak til med evt krydder. Ofte blir det litt salt, så tilsett gjerne en skvett fløte og en ts sukker. NY-DE-LIG. :-)

Skrevet

Oi! Var akkurat noe slikt jeg var på jakt etter! Tusen takk LisseUmmaN-uddeAtteJam :o)))

Supert!!!

Skrevet

Lag brunsaus og bruk sjya fra ribba til å spe med. Tilsett en fløte skvett eller 2 =)) Ha oppi noen skiver med brunost og smak til med salt eller annet ønskelig krydder. Du trenger ikke å sile sjya men ta da en stavmixer og kjør den oppi sausen slik at alt blir blandet godt.

Bruker du tine meierismør i stedenfor vanlig stekesmør så setter også det en god smak.

Skrevet

Takk til deg også irismor :o)

 

Høres deilig ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...