Gå til innhold

Er jeg vanskelig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gift med en mann som kommer fra en familie som hvor det er mange søsken. mora og over halvparten av søsknene er medlemmer av en religiøs "sekt" (en gren fra statskirka). Deres håp har jo bestandig vært at de andre også skal "frelses". Jeg har en normal gudstro og har levd et normalt liv. Men jeg har vært gift før (i ung alder), men ble skilt fort pga at eksen behandlet meg veldig dårlig, og levde dobbeltliv med den annen kvinne over et halvt år. Dette gør jo da meg til en synder hos min svigerfamilie. I vårt første barns barndåp dukket ikke alle søsknene opp, fordi de kan ikke støtte vår ugudelighet. Vi giftet oss etter dette, og da kom kun de som ikke er med i denne sekten fra hans familie.

Dette synes jeg er svært sårt, og jeg synes deres velkomst til meg i familien er ganske dårlig...

Vi har det flott sammen, men denne demonstreringen fra familien hans om at jeg ikke er bra nok tærer på innimello. Vi har gitt beskjed at velger de religion foran famiie, så vil ikke vi ha noe med dem å gjøre...

Så jeg drar ikke i familiesammenkomster, fordi disse religiøse søsknene gjør meg dårlig. Jeg føler meg ikke vel når jeg vet så godt at de ikke synes jeg er verd en gratulasjon en gang etter at vi giftet oss. Mora har jeg kontakt med, hunkommer også på besøk til oss ol. Men jeg vet at hun synes jeg overreagerer når jeg ikke vil ha noe å gjøre med de som ikke godtar meg. Er jeg virkelig vanskelig, eller er det forståelig at jeg reagerer som jeg gjør?? Skal de virkelig får trampe sånn på meg, og så skal jeg bare smile og late som ingenting?

Nå i jula har jo selvfølgelig temaet kommet opp igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI du er ikke vanskelig.

jeg hadde reagert akurat likt jeg.

er de sånn opp i himmelen at de ikke kan se deg som den kjekke jenta som du er og velger kun kirka.

så kan de bare ha det så godt.

får håpe at de snart kan komme seg ned på jorda og kan velge familien frem for bare troen.

og ikke tror jeg de er feilfri heller.

Skrevet

Hvordan du regarer og hvilke sanksjoner du foretar deg må få være opp til deg selv!

Men for all del prøv å ikke ta dette personlig!!

Du kan se på dem som tomsinger som hjernedøde følger regler uten å stille spørsmål!

Dette er ikke noe de gjør personlig mot deg, men de gjør det fordi de selv er overbevist om at dette er det riktige å gjøre!

Trist når slike ting ødelegger familien, men du er ikke noe enestående eksempel på dette! Mange er nok i like situasjoner som deg!

Skrevet

åå herregud.. Du er IKKE vanskelig nei. Det er jo disse syke menneskene det er noe galt med. Merkelig at de kristne liksom skal være så skinnhellige og ikke synde selv....og de mener vel også at jesus/gud elsker alle???? De er jo de første som faktisk driter seg ut og IKKE følger kristendommen da. Sorry ass...jeg er ateist og blir så irritert når jeg hører om sånn trangsynte mennsker!!!Folk skal for all del få tro på hva de vil,men blir jo helt feil og oppføre seg sånn mot andre mennesker. Det er rart det er krig i verden......NOT!!!

Skrevet

Det beste for alle parter er vel at dere holder dere unna hverandre..

Skrevet

HVA? Hva slags konservativ dustesekt er dette her?? Høres jo helt sykt ut. Jeg kan vel selv kalle meg kristen, og jeg trodde at å behandle folk slik er jo nettopp det man ikke skal. Du får spørre dem om de ikke har hørt om nestekjærlighet.

Nei, du er slettes ikke vanskelig. Må jo si at jeg ikke syns det er helt rettferdig å be dem velge mellom religion og familie, samtidig som det ser ut som at det de har gjort. Men det burde jo i grunnen ikke være noe problem å kombinere. Høres ut som de har fokus på helt gale ting. Trodde ikke slikt eksisterte lenger jeg... Nei drit i dem, de høres ikke helt friske ut!!

Skrevet

Takk for støtte alle sammen. Godt å høre at dere er enige med meg, for av og til så tviler jeg på om det kanksje er vanskelig av meg å være slik. De snakker om at de må få respekt for deres tro, men jeg fortjener vel også litt respekt?? Jeg kan jo ikke respektere å bli tråkket på heller.. Men har fåt det forklart at mannen min kan jo ikke frelses med meg på slep, og egentlig så burde han gå fra meg og barnet vårt hvis han skulle gjøre det rette. Jeg har jo ødelagt for frelsen og å komme til himmelen.

Jaja, heldigvis lar ikke mannen min seg påvirke i det hele tatt. De har jo også sagt at de kan se at jeg og barnet gjør han lykkelig, men... det teller ikke så mye som religion.

Egentlig en komisk situasjon... Hadde aldri trodd dett var noe jeg skulle havne oppi:)

Skrevet

HI her. Ja, synes også mye av dette er helt feil i forhold til det jeg har lært om kristendommen... Ba dem jo ikke velge mellom religion og familie sånn egentlig, men sa at de som ikke valgte å komme til oss valgte oss bort. I ettertid har jeg forsvart mine sanksjoner med at de har valgt religionen foran oss. Håpet jo lenge at de skulle se at de kunne kombinere dett, slik at vi kunne ha det som normalt med familien:)

Prøver å drite i det, men kan kjenne at dette er litt tungt av og til.

Skrevet

Du får forsøke å angripe dem på hjemmebane - Jesus var jo en som spiste med "tollere og syndere" nettopp for å vise nestekjærlighet og aksept. Dessuten er det jo jfr. Bibelen faktisk heller ikke menneskene som skal dømme - det er Gud, og det står vel også "la den som er uten synd kaste den første sten". Sånn som de oppfører seg kan du jo si at de handler i strid med både et av de ti bud (du skal elske din neste som deg selv) og "gjør mot andre slik du vil at andre skal gjøre mot deg". Så denne svigerfamilien din er sånn sett en skikkelig gjeng med hyklere.

Det de praktiserer er altså ikke reell kristendom, der budskapet faktisk er nestekjærlighet. Dette er noe annet, egosentrisk "jeg-er-bedre-enn-alle-andre"-dritt,som du selvsagt ikke skal behøve å finne deg i. Å tvinge noen til å velge mellom familie og religion er nok ikke noe man bør stille noen ovenfor, men de må i alle fall forstå at deres måte å PRAKTISERE religion på ikke er akseptabel (og heller ikke riktig ifht det kristne budskap - jfr ovenfor...:))

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...