Blidjenta mi. Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Vi skal reise til Grand Canaria nærmere puerto rico 5 januar med ei jente på 7 mnd. Skal være 14 dager borte. Ho får pupp x 1 og flaske og 4 måltider med vanlig mat. Er det noe som har tips på ka e bør ta med evt huske på og være oppmerksom på... Aldri vært i syden med en liten baby.. Gler oss veldig da, men trenger noen tips og råd ....
Zyan Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Solkrem, skikkelig solkrem, og gjerne soldrakt. Noe å ha på hodet som skjermer godt for sola. Kløstillende ved myggbitt etc. Bleier, da dette er veldig dyrt i syden,men...det tar jo plass og veier litt. Vær VELDIG forsiktig og pass på hva babyen smaker på..tenker på pinner, stener etc på strender.. Vesla mi var 9 mnd første gang vi var sørover, og lekte med noen stener på stranden..VELDIG DUMT! Endte med ROTA virus og sykehusinnleggelse, da det mest sannsynlig kom ifra urin til katter/hunder som gikk på stranden på nettene og tisset.. Ellers trenger du bare deg selv og mannen og godt vett, det går nok bra, men vær forsiktig med sola, og husk nok drikke til baby.
Blidjenta mi. Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2007 men hvordan er det med dyne om natten eller bare et pledd?
Gjest mphs Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg syns de bleiene vi har kjøpt på Gran canaria en gang vi gikk tom for medbrakt var veldig dårlige så passer på å ha med nok bleier hver gang vi er i utlandet. Når du kjøper babymat så må du passe på å ikke kjøpe den som har honning i seg(miel tror jeg de skriver på). Ellers er det greit med pasasoll på vognen.Og greit med noen desifiserende engangsservietter eller en slik flaske med flytene desifiserende gel.
Gjest mphs Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Nok med ett teppe. jeg har alltid med meg strikketeppe i ubehandlet merinoull uansett hvor jeg drar. Strikker på et nytt i silke-merinoull til neste unge nå.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Vi drar 2 nyttårsdag til Gc =0) med en tulle på 2 måneder og en tulle på 18 måneder. Vi skal pakke minst mulig de har jo alt der får heller shoppe litt der. Orker ikke drasse på så mye. De har da babyer der også så de har nok alt man trenger =0)
Paddin Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Heldige du ... var fire uker i Piuerto Rico med ungene på behandlingsreise i oktober og jeg lengter tilbake. I Puerto Rico har de nå fått fine Spar butikker med et godt utvalg med mat og bleier som er ganske ok om du ikke er kresen. Ost og leverpostei får du tak i og middagsglass selger de på noen av apotekene - i allefall på Anfi Beach. Ellers finnes det en matbutikk ved den Norske skolen hvor du kan kjøpe en del norske produkter som Stabburets leverpostei. For litt bilder og sånn kan dere se på bloggen vår: http://www.sosken.blogspot.com Ha en kjempefin tur.
frøken blå Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Hadde pakket minst mulig og heller handlet litt der nede tror jeg. Men av det jeg hadde hatt med er bl.a.: Paracet (flytende, stikkpiller og vanlig) Aloe vera eller hvitvask (kløestillende mot myggstikk, vannkopper o.l.) Gnagsår-plaster Q-tips Pyrisept Rumpekrem Bleier?? (sinnsykt dyrt i Danmark o.l. iallefall, men vet ikke med GC) Solkrem Aftersun Soldrakt Solhatt eller solskjerm til ansiktet Solbriller til de små Ja, sikkert mer også, men tror jeg hadde pakket dette iallefall. Vet ikke om det er noe her man ikke får lov å ha med seg? Det er en annen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå