Gå til innhold

okei... vognposer. hjelp!


Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å ordne en tykk en!

tro det eller ei, min kjære lille nyyydelige sønn, han har det trangt nedi voksien!!! og han er bare 1 år!

 

skal det gå ann??

 

anyway, når beina er helt nede, og teppet skal brettes over, så når det opp til under armene. så må ha ullteppe ovenfor der igjen.. skikkelig slit, da mini kaster det bort!

 

så...

 

hadde tenkte å sy en pose i sånn vindtett og vannavstøtende stoff utenpå, og fleece inni. og ha dundyne inni.

 

men har også litt lyst å sy i no a'la fleece-poser med fleece utenpå, bomull inni, og litt tykkere fiberfyll...

 

noen som har noen gode ideer?

er vel dun som er inni voksien nå? synes dun er et tungt materiale. fiber er jo mye lettere da... men varmer det ikke likt egentlig? har hatt veldig gode erfaringer med fiber, og synes det varmer godt da!

 

hvordan kan jeg overtale min kjære å selge voksien da? han mener alt skal gjemmes på om vi får en til.. men jeg skal ikke ha flere barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at den er for liten?

Sett på sidene til voksi på ulike brettemåter?

 

Men om du bestemmer deg for å sy pose og droppe voksien, så blir det ganske varmt med fiberfyll.

Det kommer jo selvfølgelig ann på hvilken type pose du lager, men du kan jo ha så mange lag du vil, evt kjøpe ulldyne eller bruke ullpledd sammen med fiberfyll.

Skrevet

hmm.. eg har noe ull liggende her, som eg kunne brukt da...

 

ja, han ligger med hodet der hodet skal være, og bretter posen over beina, så når den bare opp til under armene hans... blir litt for kaldt her oppe, med bare pose til under armene...

 

Skrevet

Bretter du den slik: http://www.voksi.com/2006/index.php?page_id=1159

 

Blir jo ganske tykt øverst, synes du det er for lite kan han jo ha på seg et lag ekstra oventil.

 

Virker kanskje som jeg er voksifan nå, men det er jeg ikke =)

Har hatt voksi (som jeg hadde fått), brukte den i kanskje en mnd eller så også solgte jeg den. Ikke noe for meg, for klumpete.

Skrevet

Hvor lang er han da? 2 åringen min ligger kjempe fint i voksi posen hun. Og uansett om ikke midt delen kommer lengre enn opp under armene så bretter du jo sidene over...

 

Det er ikke dun i voksi posen, det er ull og derfor er den litt tung. Om du vil lage en pose selv ville jeg tro at det er bedre med dun enn fiber. Naturmaterialer puster bedre og har mye bedre isolerende egenskaper en kunstfiber.

 

Jeg lagde nettopp en pose til vognbagen (voksien går ikke oppi...) den laget jeg av 3/4 vogndyne i dun og to ullpledd.

Skrevet

vel, mini er 80cm nå, og vokser ennå..

jeg har brettet den sånn, at de sidene blir oppe da.. men jeg likte ikke den løsningen, på en måte. ble så teit, i forhold til hvordan jeg har hatt den før. og de trådene og båndene er jo til å bli fullstendig sprø av!

 

kjenne eg begynne å få voksiposen i vranghalsen.. så derfor eg hadde løst å lage en ny. må forske litt mer på det der...

Skrevet

Pose med vindtett og vannavstøtende stoff utenpå er supert. Om du velger flees,bomull eller flanell inni er smak og behag.

Jeg har sydd flere poser med fiberdyne inni i varierende tykkelse. Den siste posen jeg laget var en høstpose med dobbel mysa lett dyne fra ikea. Jeg hadde da vindtett og vannavstøtende stoff utenpå og kordfløyel inni. Ble veldig fornøyd med den.

Skal snart sy en ny pose til ny babyen og da skal den ligge under vindstoffet på vogna så da skal jeg bruke ullstoff utenpå og flanell inni + fiberdyne i midten.

Skrevet

hmm.. har mye stoff liggende her da, så har jo mange muligheter.. men har aldri sydd tykke poser, bare tynne. så tenkte eg da sku ha prøvd.. :) er jo gøy å prøve noe nytt, men er jo greit å få med seg tips da.. bare suger til meg all info her nå :):):) takk takk!! flere?

Skrevet

Ja. Jeg kan si at den tykkeste posen jeg har sydd var da ytterstoffet for seg og så sydde jeg dynen for seg. Jeg kunne da ta ut dynen om det ble for varmt.

Skrevet

hmm.. har liksom en ide da, men har prøvd litt, men plagdes litt, så tok juleferie. men så ser eg no posen er jo så kort for mini, så no MÅ eg vel begynne å tenke på det. ... hmm...

Skrevet

Det er ull inni voksien, ikke dun.... jeg vil anbefale ull framfor dun faktisk. Og jeg vil anbefale at du bruker bomullsflanell som innerstoff istedet for fleece, det blir ikke så lett klamt om det skulle bli veldig varmt oppi posen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...